
Tylko do 30 czerwca innowatorzy, zespoły, firmy i instytucje naukowe mogą zgłaszać się do polskiej edycji europejskiego konkursu Galileo Masters. Zadaniem uczestników jest znalezienie pomysłu na innowacyjne wykorzystanie nawigacji satelitarnej w gospodarce i życiu.
European Space Navigation Competition (ESNC) - potocznie Galileo Masters - to konkurs, którego celem jest wyszukanie najciekawszych pomysłów oraz projektów wykorzystujących nawigację satelitarną. Jego regionalne edycje odbywają się w większości europejskich krajów. Do zawodów może się zgłosić każdy, kto ma pomysł, jak wykorzystać nawigację satelitarną. W konkursie mogą wziąć zarówno pojedynczy innowatorzy, całe zespoły, jak również organizacje, firmy czy instytucje naukowe.
Zgłoszenia przyjmowane są tylko do 30 czerwca poprzez oficjalną stronę: www.galileo-masters.eu
Do konkursu można przesyłać pomysły na wykorzystanie technologii GNSS (ang. Global Navigation Satellite System) w dowolnej dziedzinie nauki, gospodarki czy też życia codziennego. Może to być innowacyjna usługa, produkt albo pomysł na badania naukowe. Można zgłaszać pomysły będące dopiero w fazie koncepcyjnej, ale im prace są bardziej zaawansowane, tym większa szansa na dostrzeżenie ich potencjału przez ekspertów.
Wygrana w edycji regionalnej jest przepustką do finału międzynarodowego, który odbędzie się jesienią w Berlinie. Nagroda główna w konkursie wynosi 20 tys. euro, a suma wszystkich nagród przekracza 1 milion euro.
Oprócz nagród finansowych uczestnicy co roku walczą o nagrody specjalne i inkubację swoich pomysłów w europejskiej sieci inkubatorów sektora kosmicznego. Na finalistów polskiej edycji czekają również staże w firmach sektora kosmicznego, szkolenia, usługi IT, powierzchnie biurowe oraz pomoc mentorów, która może okazać się niezbędna w przekuciu pomysłu w rzeczywisty produkt lub usługę. Na najlepszych czeka możliwość udziału w programie akceleracyjnym Space3ac.
W 2015 roku w rodzimej edycji konkursu zwyciężył projekt Pastguide firmy Pixel Legend, która zgłosiła aplikację przedstawiającą, jak różne miejsca wyglądały przed wieloma laty. Pastguide lokalizuje położenie użytkownika, a następnie wyświetla w pełni trójwymiarową scenerię historycznego miejsca. Pozwala na odbycie spaceru wśród ludzi z innej epoki i na przekonanie się, jak zmieniło się odwiedzane miejsce.
Polską edycję konkursu organizuje firma Blue Dot Solutions sp. z o.o. Jednym z patronów medialnych jest serwis Nauka w Polsce - Polskiej Agencji Prasowej.
PAP - Nauka w Polsce
ekr/ mrt/
Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.