
Karolina Trofiniak i Karolina Jartych - studentki Szkoły Głównej Handlowej - zwyciężyły w polskiej edycji konkursu Henkel Innovation Challenge. Zaprezentowały innowacyjną koncepcję środka piorącego służącego dodatkowo do ekologicznego ładowania urządzeń elektronicznych.
W polskim finale studenckiego konkursu w szranki stanęło dziesięć drużyn. Zadaniem studentów było opracowanie innowacyjnego produktu dla jednego z trzech sektorów: klejów i technologii, środków piorących i czystości lub kosmetyków pielęgnacyjnych i zapachowych. Twórcy musieli wykazać się pomysłowością, wiedzą i wizjonerstwem, aby opracowany przez nich produkt odpowiadał na wyzwania stojące przed rozwiniętymi społeczeństwami aż w 2050 roku.
Studentki Szkoły Głównej Handlowej: Karolina Trofiniak i Karolina Jartych tworzące konkursową drużynę „K2” opracowały koncepcję nowoczesnego środka chemicznego, który nie tylko efektywnie chroniłby odzież przed czynnikami zewnętrznymi, ale również pozwalałby na ładowanie urządzeń elektronicznych. Produkt-kapsułka przyczepiona do odzieży pobiera energię słoneczną i w zetknięciu ze sprzętem elektronicznym ładuje go skumulowaną w sobie energią.
Obie finalistki studiują w języku angielskim. Karolina Trofiniak jest studentką kierunku International Economics, a Karolina Jartych - Finance and Accounting. Dzięki zajęciu pierwszego miejsca w etapie krajowym zaprezentują swoje pomyły podczas światowego finału, który odbędzie się między 31 marca a 3 kwietnia 2014 r. w Dusseldorfie. Będą tam rywalizowały drużyny z 30 krajów całego świata: 13 krajów europejskich, 9 krajów Dalekiego Wschodu, 4 krajów z Afryki,3 z Ameryki Południowej oraz z USA.
Trzy zwycięskie zespoły międzynarodowej edycji konkursu „Henkel Innovation Challenge” otrzymają kolejno: za pierwsze miejsce - bilet na podróż dookoła świata o wartości 10 tys. euro, za drugie miejsce - 4 tys. euro, a za trzecie miejsce - 2 tys. euro. Poza tym wszyscy laureaci zaproszeni zostaną na spotkanie z prezesem zarządu firmy Henkel - Kasperem Rorstedem.
\"To już szósta edycja konkursu Henkel Innovation Challenge w Polsce. Po raz kolejny poziom współzawodnictwa był naprawdę bardzo wysoki a jury nie miało łatwego zadania\" – mówi koordynatorka projektu w firmie Henkel Sylwia Madej.
Szczegóły dotyczące konkursu są dostępne na stronie: www.henkelchallenge.com. Polskiej drużynie można kibicować na portalu społecznościowym Facebook: www.facebook.com/henkelchallenge .
PAP - Nauka w Polsce
ekr/ agt/
Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.