Łódź napędzaną słońcem szykują warszawscy studenci

Łódź, napędzaną jedynie energią słoneczną, konstruują studenci Szkoły Głównej Handlowej i Politechniki Warszawskiej. Latem WUT Solar Boat wystartuje w zawodach w Holandii, gdzie będzie musiała pokonać dystans 200 km. Teraz jej twórcy szukają sponsorów, którzy wesprze ich projekt.

Zaprojektowana przez studentów WUT Solar Boat wystartuje w międzynarodowych zawodach DONG Energy Solar Challange, które między 28 czerwca a 5 lipca odbędą się w Holandii.

Łódź będzie miała 6 m długości i 2,4 m szerokości. Ma być lekka i szybka, by dystans 200 km pokonała w jak najkrótszym czasie. Spośród czterech kategorii, w których mogą startować uczestnicy zawodów, warszawscy studenci wybrali klasę A. Oznacza to, że będzie wyposażona w maksimum cztery panele słoneczne, a na jej pokładzie może znajdować się tylko jedna osoba - sternik.

W projekt WUT Solar Boat zaangażowane są 22 osoby. To członkowie Studenckiego Koła Naukowego Konstruktor z Politechniki Warszawskiej oraz Studenckiego Koła Naukowego Zarządzania Projektami z SGH. „Nad samym projektem i konstrukcją łodzi pracują studenci PW. Zadania biznesowe związane z finansami, marketingiem i sponsoringiem są realizowane przez studentów SGH. W naszym zespole działa również student informatyki WAT, który przygotował stronę internetową projektu” - mówi odpowiedzialna za marketing studentka SGH Małgorzata Kicińska.

Przygotowania do startu trwają już od jesieni zeszłego roku, a ukończoną łódź studenci mają zaprezentować wiosną. "Dzisiaj konstruktorzy mogą pochwalić się wspaniałym projektem, animacją jednostki oraz prototypem. Kadłub jest na wykończeniu, a dalsze prace są ograniczone ze względu na braki finansowe” - opowiada student SGH Bartosz Dembowski, który w zespole odpowiada za sponsoring. „Prace nad łodzią trwają cały czas, wciąż jednak poszukujemy sponsorów, którzy zechcieliby wspomóc nasz projekt” - dodaje Małgorzata Kicińska.

Trasa zawodów jest podzielona na pięć etapów prowadzących po malowniczych holenderskich jeziorach, kanałach i rzekach. Maksymalna długość jednego etapu to 60km. Zwycięża drużyna, której łódź w swojej klasie pokona pięcioetapową trasę w najkrótszym czasie. Reprezentanci Polski będą się musieli zmierzyć nie tylko z innymi amatorskimi zespołami studenckimi, ale także z zawodowcami. Na starcie staną zespoły z całego świata m.in. z Chin, USA, Niemiec i Brazylii.

Szczegółowe informacje na temat łodzi i zawodów są dostępne na stronie: http://www.solarboat.pl/home/

PAP - Nauka w Polsce

ekr/ agt/

Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.

Czytaj także

  • Rys. Coolerheat/Łukasz Witanowski

    Naukowcy chcą produkować chłód z ciepła

  • Fot. Adobe Stock

    Polski eksperyment w kosmosie: test technologii przetwarzania danych na orbicie

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera