NIMB o "sprzedawaniu" nauki i jej obecności w mediach

<strong>Jak przebić się z nauką do mediów? W jaki naukowy sposób media wykorzystali badacze odtwarzający starożytny kodeks Archimedesa? </strong>Odpowiedzi na takie pytania można znaleźć w najnowszym wydaniu czasopisma NIMB, wydawanego przez krakowskie Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Uniwersytetu.

W trzynastym numerze czasopisma specjaliści CITTRU i zaproszeni przez redakcję autorzy skupili się na "sprzedawaniu" nauki, czyli jej obecności w mediach.

W jednym z tekstów dziennikarka serwisu PAP Nauka w Polsce, Urszula Rybicka, jedynym posiadaczem informacji o wynikach badań jest ich autor. To, kto jeszcze się o tym dowie zależy od tego, komu o tym powie. Jeśli chce, aby odpowiada na pytanie: "Jak przebić się z nauką do mediów?".

Jej opiniom i sugestiom towarzyszą komentarze "drugiej strony" - naukowców z Uniwersytetu Jagiellońskiego profesorów: Stanisława Kistryna, Ryszarda Korbuta, Leszka Fiedora.

"Polecamy intrygujący tekst Macieja Majki, który w przekonujący sposób analizuje powiązania nauki i reklamy, zwracając także uwagę na te wzorce, które mogą być użyteczne dla promowania wiedzy" - zachęca redaktor naczelny NIMBa Piotr Żabicki.

W najnowszym NIMBie znaleźć można także odpowiedź na pytanie, w jaki naukowy sposób media wykorzystali badacze odtwarzający starożytny kodeks Archimedesa. Zaś w poradniku dla naukowców-promotorów odszukać można rekomendacje i inspiracje, jakie przekazuje Richard Dawkins, jeden z najpowszechniej znanych ewolucjonistów.

Znaczącą część tego wydania poświecono również organizowanemu przez CITTRU - Forum Nowej Nauki, które odbędzie się między 17 a 18 kwietnia w Krakowie. Jego organizatorzy chcą pobudzić dyskusję na temat rozwoju nowoczesnej nauki, zwracając uwagę na wiele możliwości, jakie niesie ze sobą to wszystko, co nazwać możną Nauką 2.0 - zbiorem nowoczesnych trendów, które zwiększają potencjał badawczy, polepszają komunikację naukową, a także umożliwiają interakcję oraz dialog ze społeczeństwem. Jednym z patronów medialnych Forum jest serwis Nauka w Polsce - Polskiej Agencji Prasowej.

NIMB oraz szereg innych działań CITTRU, o których można poczytać na www.cittru.uj.edu.pl, są częścią kampanii pod hasłem "Odkryj Przestrzenie Nowej Nauki". Jej celem jest pokazywania naukowcom, czym jest nowoczesna nauka i jak z jej potencjału można korzystać.

PAP - Nauka w Polsce

ekr/ agt/bsz

Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.

Czytaj także

  • Fot. Adobe Stock

    Kraków/ Mądre Książki Roku 2024: o komórkach ludzkiego ciała i historii Polski dla dzieci

  • 28.12.2023. Planetarium Śląskiego Parku Nauki w Chorzowie. PAP/Zbigniew Meissner

    Chorzów/ Planetarium Śląskie po raz trzeci organizuje Cosmicon – święto fantastyki i nauki

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera