
<strong>Interdyscyplinarne podejście do nauczania szkolnego, może sprawić, że dzieci i młodzież lepiej zrozumieją świat</strong> - uważają organizatorzy konferencji dla nauczycieli "Pokazać - Przekazać" z Centrum Nauki Kopernik.
"Nauka, z powodów metodologicznych, podzielona jest na dyscypliny. Ale od pewnego czasu odkrywamy, że postęp jest możliwy, kiedy łączymy te dziedziny ze sobą, kiedy odkrywamy podejście interdyscyplinarne" - powiedział Firmhofer.
"Zależy nam na tym, żeby w czasie tej konferencji zaszczepić interdyscyplinarne podejście w nauczycielach" - podkreślił dyrektor CNK i wyjaśnił, że chodzi o to, aby belfrzy zaczęli sami znajdować zależności pomiędzy poszczególnymi przedmiotami i żeby szukali języka, którym mogliby w sposób interdyscyplinarny opowiadać o rzeczywistości. "To przyczyni się do budowania pełniejszego i doskonalszego obrazu świata u dzieci i młodzieży" - uważa dyrektor CNK.
Firmohofer powiedział, że ilość wiedzy, jaką dysponują ludzie, podwaja się co trzy lata i nie da się przewidzieć, jakie rewolucyjne dokonania naukowe zmienią ludzkie życie. Jego zdaniem wychowawcy i nauczyciele, w związku z szybkim postępem nauki, powinni być więc przygotowani do zasadniczych zmian w profilu zawodowym. A w tym może im pomóc interdyscyplinarne podejście do nauki.
W konferencji "Pokazać - Przekazać" uczestniczą nauczyciele reprezentujący różne stopnie edukacji (zarówno przedszkola, jak i licea) oraz różne dziedziny wiedzy.
W programie, oprócz warsztatów i pokazów naukowych znajdują się wystąpienia naukowców, którzy w swoich badaniach stosują podejście interdyscyplinarne. Po konferencji nauczyciele będą wiedzieć nie tylko o tym "jak uczyć", ale też "czego uczyć". Spotkania z nauczycielami zakończyć się mają 29 sierpnia.
PAP - Nauka w Polsce
lt/ ula/bsz
Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.