Nowe czasopismo naukowe o tematyce public relations

We wrześniu ukazało się nowe czasopismo naukowe o tematyce związanej z public relations - ogólnopolski periodyk <strong>&quot;Problemy Komunikacji Społecznej&quot;.</strong>

 Półrocznik wydawany przez Wyższą Szkołę Humanitas w Sosnowcu zamieszcza artykuły, rozprawy oraz komunikaty dotyczące zagadnień z zakresu teorii komunikowania, PR, promocji, reklamy i marketingu politycznego - poinformował dr Michał Kaczmarczyk, rzecznik prasowy WSH, a jednocześnie redaktor naczelny nowego pisma.

W radzie redakcyjnej zasiedli m.in. Dariusz Rott, Marian Gierula i Arkadiusz Dudziak.


"W Polsce brakowało periodyku naukowego, który stanowiłby forum prezentowania wyników badań, publikowania rozpraw i artykułów o tematyce związanej z public relations, promocją, komunikowaniem politycznym - uważa dr Kaczmarczyk. - Naukowcy, zainteresowani ujawnianiem efektów swoich wysiłków badawczych w tej dziedzinie, korzystają najczęściej z gościnnych łamów pism medioznawczych lub ekonomicznych, mając ograniczone możliwości publikowania w periodyku poświęconym tylko zagadnieniom komunikacji społecznej".

Z tych powodów w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej WSH zrodziła się idea powołania do życia czasopisma, które miałoby charakter ogólnopolskiego półrocznika naukowego.

Jak informuje redaktor naczelny, w pierwszym numerze "Problemów Komunikacji Społecznej" znalazło się osiem artykułów, dwa komunikaty oraz trzy recenzje. Autorami tekstów są badacze związani z Uniwersytetem Śląskim w Katowicach, Wyższą Szkołą Pedagogiczną ZNP w Warszawie, Wyższą Szkołą Humanitas w Sosnowcu i Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie.

"Łamy periodyku są jednakże otwarte dla uczonych reprezentujących inne ośrodki akademickie i różne dyscypliny nauki, a także dla praktyków PR. Mamy nadzieję, że z czasem - przede wszystkim dzięki autorom drukującym w periodyku - wypracuje on sobie odpowiednią pozycję na rynku czasopism naukowych i będzie się cieszył prestiżem, tak w środowisku naukowym, jak i wśród praktyków PR czy marketingu" - mówi Piotr Celej, sekretarz redakcji pisma.

PAP - Nauka w Polsce, Katarzyna Czechowicz

agt/ bsz

Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.

Czytaj także

  • Fot. Adobe Stock

    Psycholożka: W sporcie dziecięcym granica między wsparciem a presją bywa subtelna

  • Uchodźcy próbujący dotrzeć do Europy Zachodniej; szlak bałkański, fot. Adobe Stock

    Socjolog: skala wyzwań związanych z imigracją w Polsce jest raczej wyolbrzymiona

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera