Uczelnie i instytucje

Po wakacjach znów ruszają międzyszkolne kółka matematyczne na UWr

<strong>Od najbliższego poniedziałku (14 września) na Uniwersytecie Wrocławskim wznawiają po wakacjach działalność Międzyszkolne Kółka Matematyczne</strong>. Organizatorem zajęć jest Fundacja Matematyków Wrocławskich, która prowadzi różne rodzaje kółek - olimpijskie, łamigłówkowe, matematycznego origami, gier oraz zajęcia dla maturzystów.

Kółka olimpijskie - jak informuje Małgorzata Mikołajczyk z Instytutu Matematycznego Uniwersytetu Wrocławskiego - przygotowują gimnazjalistów i licealistów do małej i dużej Olimpiady Matematycznej, najstarszej w Polsce i najbardziej prestiżowej olimpiady przedmiotowej. Zajęcia prowadzi Augustyn Kałuża - wychowawca wielu dolnośląskich olimpijczyków. To szansa dla uczniów ze szkół, które nie są tradycyjnymi "stajniami olimpijczyków".

Zajęcia łamigłówkowe prowadzi Sławomir Wójcik - redaktor, pasjonat gier, wielokrotny uczestnik Mistrzostw w Grach Matematycznych i Logicznych (GMiL), a z wykształcenia matematyk. Kółka są prowadzone w grupach dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów i przygotowują do startu w Mistrzostwach Polski w GMiL oraz innych konkursach matematycznych mniej zaawansowanych niż olimpiady.

Natomiast spotkania na temat matematycznego origami prowadzi raz w tygodniu dla uczniów, ich rodziców i nauczycieli Sylwia Szczęsna-Cichoń, nauczycielka matematyki w Szkole Podstawowej nr 107 we Wrocławiu. Od niedawna redaguje na ten temat oddzielną rubrykę na Wrocławskim Portalu Matematycznym.

Pod auspicjami Fundacji jest też prowadzone - otwarte dla wszystkich dwa razy w tygodniu - kółko gier planszowych i logicznych, które prowadzi Maciej Smiatacz, prezes klubu gier planszowych Koloseum z Wrocławia. Można również skorzystać - co drugą sobotę - z bezpłatnego kursu dla maturzystów MdM czyli "Matematyka dla myślących".

MdM prowadzi Jarosław Wróblewski - matematyk z Instytutu Matematycznego UWr. Nie jest to - jak wyjaśnia Małgorzata Mikołajczyk - typowy kurs powtórkowy, choć jego tematyka pokrywa się z programem szkolnym. Jego celem jest przestawienie uczniów z rozwiązywania typowych szkolnych zadań odtwórczych na rozwiązywanie zadań wymagających nieschematycznego myślenia. Ma to przygotować młodzież do podjęcia studiów na wszystkich kierunkach, gdzie wykładana jest matematyka. Zajęcia kończą się testem, który pozwala ocenić własne postępy. Jego pozytywne zaliczenie zwalnia z przedmiotu "Matematyka elementarna" na studiach matematycznych na UWr.

PAP - Nauka w Polsce, Waldemar Pławski

agt/ bsz

Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.

Czytaj także

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera