Uczelnie i instytucje

Gliwice/ Ruszyła VI edycja programu mentorskiego na Politechnice Śląskiej

Fot. Adobe Stock
Fot. Adobe Stock

W piątek na Politechnice Śląskiej w Gliwicach zainaugurowano VI edycję programu mentorskiego "Rozwiń Skrzydła". W jego ramach uczniowie liceów będą pracować z doświadczonymi mentorami – naukowcami i ekspertami, którzy pomogą im m.in. przygotowywać się do wyzwań edukacyjnych i zawodowych.

Podczas inauguracji przedstawiciele uczelni wręczyli akty powołania uczniom Akademickich Liceów Ogólnokształcących w Gliwicach i Rybniku oraz nauczycielom akademickim pełniącym funkcję mentora w nowej edycji programu mentorskiego w roku szkolnym 2024/2025.

"Studenci rozwijają dzięki programowi wiele kompetencji. Mentor wspiera ich w różnych obszarach, zwłaszcza jeśli pojawiają się wyzwania na początku – na przykład podczas kursów z matematyki czy fizyki, które często są dużym wyzwaniem. Pomaga również w rozwijaniu kompetencji przyszłości, takich jak kreatywność, oraz zapoznaje z najnowszymi osiągnięciami techniki. Z drugiej strony wspiera rozwój umiejętności miękkich, chociażby takich jak prezentacja własnych wyników" - powiedziała podczas uroczystości prorektor ds. studenckich i kształcenia na Politechnice Śląskiej Anna Chrobok.

Program mentorski "Rozwiń skrzydła" skierowany jest do wybitnie uzdolnionych uczniów wykazujących zainteresowania naukami ścisłymi i technicznymi. W tym roku opieką mentorską objętych zostało ośmiu uczniów. Uczestnicy w ramach programu otrzymają stypendium mentorskie, a mentorzy dodatkowe wynagrodzenie.

"Mentor to nie tylko nauczyciel, ale także pewien drogowskaz. To osoba, która z jednej strony może pokierować młodymi ludźmi, ale przede wszystkim wskazuje im możliwości rozwoju i zapewnia dostęp do takich szans, których nie mieliby bez udziału w programie" - podkreślił rektor PŚ prof. Marek Pawełczyk.

Program obejmuje różnorodne obszary, w tym nauki ścisłe, techniczne, umiejętności społeczne i przedsiębiorczość, co pozwala dostosować ścieżkę rozwoju do indywidualnych zainteresowań i potrzeb uczniów. Działania prowadzone w jego ramach mają na celu wspieranie uczestników w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących dalszej edukacji lub wyboru kariery zawodowej.

"Na pewno jest to duża okazja dla mnie, żeby się rozwinąć w kierunkach, które mnie interesują, w tym przypadku głównie automatyka i robotyka. Otwiera mi to również perspektywy na przyszłe studia, które chciałbym kontynuować na tej uczelni" - zaznaczył uczestnik programu Kamil Maszumański z Akademickiego Liceum w Gliwicach.

"Już zaczęliśmy współpracować. Jestem pod ogromnym wrażeniem z tej wydajności pana Kamila w realizacji zadań, które są zadawane, więc współpraca przebiega bardzo, bardzo pomyślnie" - dodał mentor Dariusz Myszar z Wydziału PŚ Automatyki, Elektroniki i Informatyki.

W ramach programu zaplanowane są m.in. spotkania warsztatowe, konsultacje oraz praca nad projektami, które pozwolą uczestnikom rozwijać zarówno kompetencje akademickie, jak i praktyczne.

"Na Politechnice Śląskiej planujemy rozwijać zindywidualizowane podejście do każdego z nich. Obecnie będziemy realizować także program +Uczelnie Przyszłości+, który pozwoli nam wyłaniać co roku 10 studentów, którzy będą realizować indywidualny program dostosowany do ich potrzeb i zainteresowań" - podsumowała prorektor Chrobok.(PAP)

Julia Szymańska

jms/ agt/

Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.

Czytaj także

  • Fot. materiały prasowe Politechnika Białostocka

    Na Politechnice Białostockiej otwarto Centrum Innowacji Programu Erasmus+ InnHub

  • Warszawa, 07.04.2021. Pałac Staszica w Warszawie, siedziba Polskiej Akademii Nauk. PAP/Radek Pietruszka

    Prezydium PAN: projekt rozporządzenia ws. czasopism komplikuje i tak już nadmiernie złożony system ocen

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera