Rafał Motriuk, fot. archiwum prywatne

Rafał Motriuk: głowię się, jak prosto i szybko mówić o bardzo złożonych rzeczach

Głowię się nad tym, jak opowiedzieć o kwestiach bardzo skomplikowanych w sposób zrozumiały dla przeciętnego słuchacza. I to wszystko w 45 sekund - mówi korespondent naukowy Polskiego Radia, Rafał Motriuk, jeden z finalistów tegorocznego konkursu Popularyzator Nauki.

  • Rafał Motriuk - nauka na radiowej antenie

    Jako korespondent naukowy Rafał Motriuk przygotowuje materiały popularyzujące naukę w serwisie Informacyjnej Agencji Radiowej, a także na antenach Polskiego Radia. W Wielkiej Brytanii wydawał program naukowy "Science In Action” emitowany na antenie BBC World Service. Współpracuje też z działem naukowym Tygodnika Powszechnego i wykłada m.in. przedmiot "Dziennikarstwo naukowe" w dwóch uczelniach.

Najpopularniejsze

  • Warszawa, 02.12.2024. Logo projektu autorstwa grafika Andrzeja Pągowskiego. Fot. PAP/Albert Zawada

    Kołyska Newtona i fontanna łańcuchowa wśród 30 pokazów misji IGNIS

  • Na recyklingu tekstyliów da się zrobić biznes, ale potrzeba badań

  • Naukowcy opracowali metodę, która ma przyspieszyć planowanie radioterapii

  • MKiŚ: punkty zbierania odpadów nie prowadzą przetwarzania odpadów tekstylnych

  • Polska flaga i pierogi już w kosmosie. Jak spakować się na misję kosmiczną?

  • Adobe Stock

    BiH/ Rośnie liczba zakażonych "szczurzą gorączką", media donoszą o szczurach wielkości kotów

  • Copernicus: dym z kanadyjskich pożarów dodarł do Europy

  • Dieta śródziemnomorska może ułagodzić drażliwe jelito

  • Badania: u kobiet z „gęstymi piersiami” nowe metody obrazowania pozwalają lepiej wykrywać raka

  • Pokazano najbardziej szczegółowe obrazy korony słonecznej

EPA/DANIEL IRUNGU 05.06.2025

Na recyklingu tekstyliów da się zrobić biznes, ale potrzeba badań

Zużyte tekstylia można poddać recyklingowi, czyli przerobić na inne produkty. Według ekspertek z Politechniki Łódzkiej potencjał na biznes jest duży, ale potrzebne są badania. Najważniejsza jest jednak zmiana świadomości obywateli - przekonanie ich, że zbiórka tekstyliów ma sens.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera