Rafał Motriuk, fot. archiwum prywatne

Rafał Motriuk: głowię się, jak prosto i szybko mówić o bardzo złożonych rzeczach

Głowię się nad tym, jak opowiedzieć o kwestiach bardzo skomplikowanych w sposób zrozumiały dla przeciętnego słuchacza. I to wszystko w 45 sekund - mówi korespondent naukowy Polskiego Radia, Rafał Motriuk, jeden z finalistów tegorocznego konkursu Popularyzator Nauki.

  • Rafał Motriuk - nauka na radiowej antenie

    Jako korespondent naukowy Rafał Motriuk przygotowuje materiały popularyzujące naukę w serwisie Informacyjnej Agencji Radiowej, a także na antenach Polskiego Radia. W Wielkiej Brytanii wydawał program naukowy "Science In Action” emitowany na antenie BBC World Service. Współpracuje też z działem naukowym Tygodnika Powszechnego i wykłada m.in. przedmiot "Dziennikarstwo naukowe" w dwóch uczelniach.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera