PGE rozpoczęła współpracę z Politechniką Lubelską

PGE Polska Grupa Energetyczna i Politechnika Lubelska zawarły porozumienie o współpracy dotyczące kształcenia i badań naukowo-dydaktycznych. Studenci uczelni będą mogli odbywać staże w spółce, obie instytucje będą pracować nad rozwiązaniami, które znajdą zastosowanie w gospodarce.

  • Fot. Fotolia

    200 mln zł na rozwój innowacji w polskiej energetyce

    Po 100 mln zł przeznaczą Polska Grupa Energetyczna i Narodowe Centrum Badań i Rozwoju na finansowanie prac badawczo-rozwojowych w dziedzinie energetyki. W środę w Warszawie prezesi PGE i NCBR podpisali porozumienie w tej sprawie.

  • Politechnika Łódzka i PGE pracują nad systemem usuwania rtęci ze spalin

    Usuwanie rtęci z gazów spalinowych emitowanych przez elektrownie węglowe to główny cel wartego ok. 22 mln zł projektu, realizowanego wspólnie przez Politechnikę Łódzką i spółkę PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna.

Najpopularniejsze

  • 27.05.2016. Zabudowania w Olęderskim Parku Etnograficznym w Wielkiej Nieszawce pod Toruniem. PAP/Tytus Żmijewski

    Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Polski fotometr GLOWS gotowy do startu na satelicie NASA

  • Organizator zawodów łazików: nasze konkurencje są obecnie najtrudniejsze na świecie

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Opublikowano mapy szlaków migracji łosi i żubrów na terenie Polski

  • Fot. Adobe Stock

    Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Udział w grupowych wydarzeniach pomoże wzmocnić więzi społeczne, gdy będzie aktywny i regularny

  • Kanada/ Konieczna współpraca trzech krajów, by ochronić motyle monarchy

  • Dieta śródziemnomorska obniża ryzyko choroby Alzheimera

  • Pożary lasów mogą znacznie zwiększyć lokalny wskaźnik śmiertelności

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera