Fot. Adobe Stock

Nawet wymuszony uśmiech rozwesela

Kiedy ktoś ułoży usta w uśmiech, może faktycznie poczuć się lepiej - wskazują poważne eksperymenty. Dowody na to są silne - twierdzą naukowcy.

  • Zdrowie

    Wrocław/ Studenci medycyny na zajęciach śmiechoterapii uczą się, jak zwalczać stres

    Jak radzić sobie ze stresem, i jak wykorzystywać humor w relacjach z przyszłymi pacjentami – to cel zajęć ze śmiechoterapii prowadzonych na Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu. O tego rodzaju pomocy studentom wrocławski uniwersytet przypomniał z okazji zbliżającego się Dnia Walki Z Depresją.

  • Fot. Fotolia

    Uśmiech ułatwia nawiązywanie znajomości

    Ludzie świetnie radzą sobie z rozpoznawaniem u innych pozytywnych emocji i chętniej nawiązują kontakty z osobami, które takie emocje przejawiają – czytamy na łamach czasopisma „Motivation and Emotion”.

  • Gdzie i po co się uśmiechać?/ Festiwal Nauki w Jabłonnie

    Najlepiej uśmiechać się w Niemczech, Szwajcarii, Austrii i Chinach. W krajach takich jak Polska uśmiech może być uznany za przejaw głupoty. Mimo to uśmiechajmy się – wtedy wyglądamy na bardziej szczerych, niż ludzie poważni czy wręcz ponurzy.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Rząd przyjął projekt ustawy dot. zapomóg dla doktorantów

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Składnik czekolady może opóźniać starzenie

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera