Dr inż. arch. Elżbieta Komarzyńska-Świeściak. Fot. PWr

We Wrocławiu powstaje katalog opisujący, jak wykorzystać przestrzeń pod mostami

Dr inż. arch. Elżbieta Komarzyńska-Świeściak z Wydziału Architektury Politechniki Wrocławskiej pracuje nad katalogiem modelowych rozwiązań dotyczących przestrzeni pod mostami. Jej zdaniem są to miejsca o dużym potencjale, który na ogół nie jest wykorzystywany. Badaczka chce to zmienić.

  • Fot. materiały prasowe
    Student

    Studenckie mosty z makaronu

    Co można zrobić z dwóch paczek makaronu spaghetti przy użyciu pistoletów do klejenia na gorąco? Na przykład most. Czwartą edycję studenckiego konkursu FoodBridge wygrał zespół z Politechniki Krakowskiej o nazwie – a jakże! – Al Dente.

  • Technologia

    Blisko 4 mln zł na nowe laboratorium badawczo-rozwojowe w Kielcach

    Nowoczesne laboratorium, w którym będą badane elementy istniejących i projektowanych dróg oraz mostów, powstanie do końca przyszłego roku w Kielcach. Inwestycja ma kosztować blisko 4 mln zł i służyć m.in firmom z sektora budowlanego i transportowego.

Najpopularniejsze

  • Źródło: CBK PAN

    Polski fotometr GLOWS gotowy do startu na satelicie NASA

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Organizator zawodów łazików: nasze konkurencje są obecnie najtrudniejsze na świecie

  • Opublikowano mapy szlaków migracji łosi i żubrów na terenie Polski

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • 25.08.2025 EPA/MARTIN DIVISEK

    Czechy/ Najstarsze szczątki praludzi można zobaczyć do 23 października w Pradze

  • Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Dieta śródziemnomorska obniża ryzyko choroby Alzheimera

  • Pożary lasów mogą znacznie zwiększyć lokalny wskaźnik śmiertelności

  • Webb zobrazował Mgławicę Motyl

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera