Fot. Fotolia

Prof. Brożek: neurobiologia może rzucić nowe światło na nauki prawne

Co się stanie, jeśli nowoczesne koncepcje dotyczące ludzkiego zachowania - wypracowane dzięki neurobiologii i naukom kognitywnym - spróbujemy zastosować we współczesnych systemach prawnych? Zastanawia się nad tym w swoich badaniach prof. Bartosz Brożek.

  • Fot. Fotolia

    Po 300 tys. zł dla dziewięciu "mistrzów" nauk chemicznych od FNP

    Dziewięciu wybitnych naukowców w dziedzinie nauk chemicznych i o materiałach nagrodziła Fundacja na rzecz Nauki Polskiej w programie "Mistrz". Każdy z uczonych otrzyma około 300 tys. zł na realizację dwu- i trzyletnich projektów naukowych.

  • Ambitne projekty laureatów programu MISTRZ

    Budowa komputerowego modelu kosmosu, próba rozwikłania tajemnicy ciemnej energii, z której zbudowany jest Wszechświat, poszukiwanie inteligentnych układów sterowania - m.in. takie projekty będą realizować laureaci programu MISTRZ Fundacji na rzecz Nauki Polskiej. Fundacja na rzecz Nauki Polskiej przedstawiła w środę sylwetki laureatów programu MISTRZ. 10 wybitnych specjalistów z zakresu nauk matematyczno-fizycznych i inżynierskich otrzyma po 300 tys. zł.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera