Fot. Adobe Stock. Wygenerowane za pomocą AI

Badaczka: wirtualni influencerzy postrzegani jako bardziej autentyczni niż ci realni

Wirtualni influencerzy to fikcyjne, wygenerowane postacie, które naśladują wygląd i zachowanie prawdziwych ludzi. Mają miliony followersów. Przez pokolenie Alfa są postrzegani nawet jako bardziej autentyczni niż ci realni, co rodzi wiele wyzwań – podkreśla dr Ada Florentyna Pawlak.

  • Fot. Adobe Stock
    Świat

    USA/ Pokolenie X i milenialsi częściej chorują na nowotwory

    W porównaniu ze starszymi rocznikami, pokolenie X i milenialsi w USA mają wyższe ryzyko zachorowania na 17 nowotworów - sugeruje nowy raport opublikowany na łamach “The Lancet Public Health”.

  • Fot. Adobe Stock
    Człowiek

    Raport: pokolenie Z za największą wartość uważa rodzinę i przyjaciół

    Młodzi ludzie, jako źródło poczucia bezpieczeństwa i największą wartość podają rodzinę. Na to wskazało ponad 80,4 proc. respondentów podczas badań przeprowadzonych przez Instytut Badawczy IPC na zlecenie Politechniki Wrocławskiej, na podstawie których powstał raport "Skok w dorosłość".

Najpopularniejsze

  • Fot. Wikipedia/ domena publiczna

    O czym pisali do siebie Maria Skłodowska-Curie i Albert Einstein? Wychodzi książka ze zbiorem ich listów

  • Naukowcy z PAN zabiegają o przygotowanie polsko-ukraińskiego podręcznika do historii

  • Najstarsze, największe, najważniejsze - znamy zwycięzców „Archeologicznych Sensacji 2024"

  • Naukowcy opracowali nową koncepcję projektowania półprzewodników organicznych

  • Wrocław/ Jony srebra wprowadzone do biomateriałów w stomatologii zmniejszają ryzyko infekcji

  • EPA/MICHAEL GONZALEZ  16.01.2025

    USA/ Rakieta Starship rozpadła się podczas siódmego lotu testowego

  • Pamięć jak sito: fałszywe wspomnienia nie tak łatwo wszczepić

  • Indie/ Pierwszy test dokowania dwóch satelitów zakończony sukcesem

  • Białko MCJ kluczowe dla spalania tłuszczu

  • Dokarmianie wiewiórek zmieniło budowę ich czaszek

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: Blue Monday nie istnieje; to chwyt marketingowy

Blue Monday, rzekomo najbardziej depresyjny dzień w roku, który przypada w trzeci poniedziałek stycznia, nie istnieje – przypomina psycholożka dr Magdalena Nowicka z Uniwersytetu SWPS. Był to chwyt marketingowy i został wyznaczony bez użycia rzetelnej metodologii naukowej.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera