Fot. Adobe Stock

Bez zębów łatwiej o otyłość

Utrata zębów ma związek z podwyższonym ryzykiem otyłości – informuje pismo „Gerodontology”.

  • Fot. Adobe Stock
    Zdrowie

    Ekspert: z uzębieniem Polaków jest znacznie gorzej niż przed pandemią

    W pandemii mniej dbaliśmy o profilaktykę stomatologiczną, w efekcie stan uzębienia Polaków jeszcze bardziej się pogorszył. Jest znacznie gorzej niż przed COVID-19 - alarmuje dr n. med. Maciej Nowak.

  • Fot. Fotolia
    Świat

    Stan psychiczny matki wpływa na stan uzębienia dzieci

    Depresja poporodowa matki czy słaba więź matki z dzieckiem sprawiają, że rzadziej szczotkuje ono zęby. Przy ocenie zdrowia jamy ustnej dzieci lekarze powinni więc przyjrzeć się także ewentualnym problemom matek.

  • Fot. Fotolia
    Świat

    Ubytki w uzębieniu to większe ryzyko demencji

    Z każdym kolejny utraconym zębem wzrasta ryzyko kłopotów z pamięcią i zdolnościami poznawczymi na starość - twierdzą naukowcy z NYU Rory Meyers College of Nursing na łamach „The Journal of Post-Acute and Long-Term Care Medicine”. Chronią jednak przed nimi dentystyczne protezy.

Najpopularniejsze

  • Źródło: PAP

    Wiceminister nauki na Forum Ekonomicznym: Polska ma potencjał, by stać się technologicznym hubem Europy

  • Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Kosmiczne turbulencje bez pamięci

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Fot. Adobe Stock

    Szansa na profilaktykę zakażenia HIV podawaną raz w roku

  • Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Kanada/ Konieczna współpraca trzech krajów, by ochronić motyle monarchy

  • WHO: ponad 1 mld ludzi cierpi na świecie na zaburzenia psychiczne

  • Webb zobrazował Mgławicę Motyl

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera