Fot. Adobe Stock

Parker Solar Probe odsłania kolejne tajemnice Słońca

Analizując dane z sondy Parker Solar Probe naukowcy potwierdzili istnienie dotąd hipotetycznej tzw. bariery skrętności. Ta właściwość pola magnetycznego Słońca może pomóc wyjaśnić formowania się wiatru słonecznego i różnych zjawisk w skupiskach kosmicznej plazmy.

  • Fot. Adobe Stock
    Świat

    NASA: sonda kosmiczna Parker próbuje przelecieć najbliżej Słońca w historii

    Należącą do NASA sonda Parker podjęła we wtorek próbę zbliżenia się do Słońca bliżej niż kiedykolwiek wcześniej, na odległość 6,2 mln km – podała agencja AFP. Celem misji jest zbadanie atmosfery gwiazdy, w tym szczególnie burz słonecznych, które mogą mieć wpływ na systemy komunikacyjne na Ziemi.

  • Fot. Fotolia
    Świat

    Pierwsze efekty pracy sondy Parker Solar Probe

    Sonda Parker Solar Probe wykonała już 3 z 24 zaplanowanych przelotów przez niebadaną z bliska część korony słonecznej. Pierwsze dane z sondy skonstruowanej przez NASA i wystrzelonej rok temu w kierunku Słońca opublikowano w „Nature”.

Najpopularniejsze

  • 27.05.2016. Zabudowania w Olęderskim Parku Etnograficznym w Wielkiej Nieszawce pod Toruniem. PAP/Tytus Żmijewski

    Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Popularyzatorka: traktowanie społeczeństwa z wyższością jednym z grzechów głównych naukowców

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Kujawsko-pomorskie/ Zbiorowy pochówek sprzed tysięcy lat odkryto podczas budowy gazociągu

  • Fot. Adobe Stock

    Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Kanada/ Konieczna współpraca trzech krajów, by ochronić motyle monarchy

  • WHO: ponad 1 mld ludzi cierpi na świecie na zaburzenia psychiczne

  • Webb zobrazował Mgławicę Motyl

  • Udział w grupowych wydarzeniach pomoże wzmocnić więzi społeczne, gdy będzie aktywny i regularny

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera