23.01.2020 PAP/Andrzej Lange

Nowe zalecenia brytyjskich lekarzy: owoce głównie kiwi najbardziej pomagają na zaparcia

Według najnowszych zaleceń brytyjskich lekarzy owoce, głównie kiwi, najbardziej pomagają na zaparcia. Jak informują na łamach „Journal of Human Nutrition & Dietetics” pomaga też suplementacja tlenkiem azotu, z kolei woda mineralna bogata w składniki daje lepsze efekty aniżeli woda zwykła.

  • Fot. Adobe Stock
    Świat

    Nowa Zelandia/ W kraju otwarto pierwszy szpital tylko dla kiwi

    Na Wyspie Północnej otwarto pierwszy szpital zajmujący się leczeniem wyłącznie kiwi północnego, symbolu Nowej Zelandii. Ranne lub chore nieloty uzyskają w nim kompleksowe leczenie, po czym wrócą na wolność. Szpital już udzielił pomocy pierwszemu pacjentowi, co podkreśla znaczenie tego ośrodka w ochronę gatunku.

  • Fot. PAP/ Andrzej Lange 23.01.2020
    Świat

    Kiwi jako lek na zaparcia

    Spożywanie dwóch owoców kiwi dziennie przynosi ulgę w zaparciach - informuje „The American Journal of Gastroenterology”.

  • Fot. Fotolia
    Świat

    Owoc kiwi w trakcie ewolucji zyskał więcej witaminy C

    Dwukrotnie w trakcie ewolucji podwoił się w owocach kiwi poziom witaminy C – dowodzą naukowcy na łamach pisma „iScience”.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Rząd przyjął projekt ustawy dot. zapomóg dla doktorantów

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Składnik czekolady może opóźniać starzenie

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera