źródło - organizator

Twórca pojazdu do analizy gleby na polach uprawnych zwyciężył w E(x)plory 2018

Piotr Lazarek z Gliwic, który stworzył prototypowy pojazd do analizy gleby na polach uprawnych, zwyciężył w Konkursie Naukowym E(x)plory 2018. Drugą nagrodę otrzymała Agata Momot, która zbadała wpływ drewnojadów na biodegradację różnych rodzajów styropianu.

  • Fot. materiały prasowe
    Wydarzenia

    Atrakcje naukowe w Bydgoszczy

    Otwarte wykłady o diamentach, o wielkim odkryciu polskich paleontologów z Opolszczyzny i o tajnikach iluzji optycznych odbędą się 13 kwietnia w Bydgoszczy. Podczas Festiwalu Naukowego E(x)plory będzie też można kibicować pasjonatom nauki, którzy zaprezentują swoje konkursowe projekty.

Najpopularniejsze

  • 12.12.2025. Uczestnicy gali wręczenia nagród XXI edycji ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki, 12 bm. w Centrum Prasowym PAP w Warszawie. Spośród 24 finalistów wyłoniony został zwycięski naukowiec, animator, instytucja, zespół i przedstawiciel mediów, popularyzujący naukę. Kapituła wskazała także laureata nagrody głównej i dwóch wyróżnień. Konkurs Popularyzator Nauki organizowany jest przez serwis Nauka w Polsce, wydawany przez Fundację Polskiej Agencji Prasowej. PAP/Albert Zawada

    Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Rząd przyjął projekt ustawy dot. zapomóg dla doktorantów

  • Prof. Ignatowicz: niektóre gatunki owadów przez wieki miały reputację złowieszczych

  • W piątek poznamy laureatów ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Składnik czekolady może opóźniać starzenie

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera