Fot. Fotolia

Naukowy blog - pomysłem na karierę?

Blogujący naukowcy w Polsce są wciąż w mniejszości. Choć pisanie blogów jest czasochłonne i nie premiowane przez uczelnie czy instytuty, to samym autorom może przynosić korzyści. Jest warsztatem komunikacji naukowej, może wręcz pomóc w rozwoju kariery naukowej.

  • Fot. PAP/ Radek Pietruszka 30.03.2012
    Technologia

    Minister Kudrycka: "grafen made in Poland" ma szansę na powodzenie

    Naukowcy z całego świata uczestniczą wyścigu: kto opracuje najlepszą technologię pozyskania grafenu i znajdzie dla niego zastosowanie. Szanse w tym wyścigu mają też Polacy, którzy wezmą udział w europejskim projekcie grafenowym. Pisze o tym minister nauki i szkolnictwa wyższego Barbara Kudrycka w blogu na stronie premiera.

Najpopularniejsze

  • 12.12.2025. Uczestnicy gali wręczenia nagród XXI edycji ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki, 12 bm. w Centrum Prasowym PAP w Warszawie. Spośród 24 finalistów wyłoniony został zwycięski naukowiec, animator, instytucja, zespół i przedstawiciel mediów, popularyzujący naukę. Kapituła wskazała także laureata nagrody głównej i dwóch wyróżnień. Konkurs Popularyzator Nauki organizowany jest przez serwis Nauka w Polsce, wydawany przez Fundację Polskiej Agencji Prasowej. PAP/Albert Zawada

    Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Rząd przyjął projekt ustawy dot. zapomóg dla doktorantów

  • Prof. Ignatowicz: niektóre gatunki owadów przez wieki miały reputację złowieszczych

  • W piątek poznamy laureatów ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Składnik czekolady może opóźniać starzenie

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera