Fot. Adobe Stock

Wegetarianizm może być częściowo uwarunkowany genetycznie

Obszerne badanie wskazało trzy geny silnie powiązane z wegetarianizmem. Może to wyjaśniać, dlaczego więcej ludzi chciałoby być wegetarianami, niż faktycznie nimi jest.

  • Fot. Adobe Stock
    Świat

    Wegetarianie szczuplejsi i bardziej introwertyczni

    Coraz popularniejsza w Europie dieta wegetariańska ma związek nie tylko z masą ciała, ale także z osobowością – informują niemieccy naukowcy. Ich wnioski ukazały się w piśmie „Nutrients”.

  • Fot. Fotolia
    Świat

    Najwięcej ludzi przechodzi na wegetarianizm ze względu na korzyści zdrowotne

    Najsilniejszą motywacją do przejścia na wegetarianizm są względy zdrowotne - wykazały badania przeprowadzone na University of California (USA).

  • Fot. Fotolia
    Zdrowie

    Ekspert: wegetarianie rzadziej chorują na chorobę niedokrwienną serca i cukrzycę typu 2

    Wegetarianie rzadziej chorują na chorobę niedokrwienną serca, mają niższe stężenie cholesterolu, są mniej narażeni na cukrzycę typu 2 – podkreśliła dr Katarzyna Neubauer, gastroenterolog z Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu. W czwartek przypada Dzień Wegetarianina.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera