ochrona własności intelektualnej

Wiceprezes UP RP wyjaśnia, dlaczego na patent czeka się średnio 3,6 roku

Na decyzję o przyznaniu patentu czeka się w Urzędzie Patentowym RP 3,6 roku. Wpływa na to m.in. niedobór ekspertów, błędy w zgłoszeniach osób ubiegających się o patent, sprawy w sądach i rosnące z każdym dniem bazy dotyczące innowacyjnych wynalazków - mówi zastępca prezesa Urzędu Patentowego RP Andrzej Pyrża.

  • Wiceprezes Urzędu Patentowego: badaczowi trudno o patent bez rzecznika!

    Osobom, które mają innowacyjny pomysł, przyda się pomoc rzecznika patentowego. Bez znajomości systemu ochrony własności przemysłowej, intelektualnej, można popełnić błędy w procesie komercjalizacji wynalazku i ponieść straty - zwraca uwagę zastępca prezesa Urzędu Patentowego RP Andrzej Pyrża.

Najpopularniejsze

  • 12.12.2025. Uczestnicy gali wręczenia nagród XXI edycji ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki, 12 bm. w Centrum Prasowym PAP w Warszawie. Spośród 24 finalistów wyłoniony został zwycięski naukowiec, animator, instytucja, zespół i przedstawiciel mediów, popularyzujący naukę. Kapituła wskazała także laureata nagrody głównej i dwóch wyróżnień. Konkurs Popularyzator Nauki organizowany jest przez serwis Nauka w Polsce, wydawany przez Fundację Polskiej Agencji Prasowej. PAP/Albert Zawada

    Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Rząd przyjął projekt ustawy dot. zapomóg dla doktorantów

  • Prof. Ignatowicz: niektóre gatunki owadów przez wieki miały reputację złowieszczych

  • W piątek poznamy laureatów ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Składnik czekolady może opóźniać starzenie

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera