Fot. Adobe Stock

Bytom/ Muzeum Górnośląskie tworzy pracownię analiz molekularnych, konserwacji materiału genetycznego i bank DNA

Muzeum Górnośląskie w Bytomiu, w którego zbiorach jest ponad 500 tys. okazów zoologicznych, botanicznych i geologicznych, stworzy pracownię analiz molekularnych, konserwacji materiału genetycznego i bank DNA dla eksponatów przyrodniczych pochodzenia organicznego – głównie owadów.

  • Życie

    Rozplątane równania dotyczące rozproszonych elektronów

    Nowy opis rozpraszania elektronów w powierzchniowych warstwach próbek zaproponowali badacze z Instytutu Chemii Fizycznej PAN w Warszawie. Ich pomysł przyspiesza analizy materiałowe i pozwala lepiej zrozumieć, co naprawdę widać w badanej próbce.

  • Życie

    Rozplątane równania dotyczące rozproszonych elektronów

    Nowy opis rozpraszania elektronów w powierzchniowych warstwach próbek zaproponowali badacze z Instytutu Chemii Fizycznej PAN w Warszawie. Ich pomysł przyspiesza analizy materiałowe i pozwala lepiej zrozumieć, co naprawdę widać w badanej próbce.

Najpopularniejsze

  • Źródło: PAP

    Wiceminister nauki na Forum Ekonomicznym: Polska ma potencjał, by stać się technologicznym hubem Europy

  • Życie nad wielką rzeką: jak polscy chłopi i Olędrzy z Kazunia radzili sobie z Wisłą

  • Kosmiczne turbulencje bez pamięci

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Fot. Adobe Stock

    Szansa na profilaktykę zakażenia HIV podawaną raz w roku

  • Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Immunologiczne podłoże przewlekłego zmęczenia

  • Kanada/ Konieczna współpraca trzech krajów, by ochronić motyle monarchy

  • Sztuczna inteligencja dokładniej ustala, kto potrzebuje leków rozrzedzających krew

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera