NCBiR ogłosi konkurs dla uczelni z 1 mld zł środków do przyznania

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosi pod koniec maja konkurs dla polskich uczelni. W ramach konkursu zabezpieczono 1 mld zł środków - poinformował we wtorek dziennikarzy Piotr Dardziński, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego.

  • Technologia

    NCBiR ogłasza konkurs dla przedsiębiorstw ze słabiej rozwiniętych regionów

    Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiło kolejny konkurs dla przedsiębiorców w ramach programu "Szybka ścieżka". Tym razem na wsparcie innowacyjnych projektów mają szanse słabiej rozwinięte regiony kraju - poinformowało NCBiR w czwartkowym komunikacie.

  • Fot. Fotolia

    MG i MNiSW: będzie łatwiej komercjalizować wynalazki naukowe i innowacje

    Na lepsze wsparcie komercjalizacji wynalazków i innowacyjności firm ma pozwolić ściślejsza współpraca między Narodowym Centrum Badań i Rozwoju oraz Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości. Obie instytucje na lata 2014-2020 mają do wydania prawie 10 mld euro.

  • Technologia

    87 mln zł w drugim konkursie programu Blue Gas – Polski Gaz Łupkowy

    Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiło wyniki drugiej edycji programu Blue Gas – Polski Gaz Łupkowy. Na badania i prace rozwojowe nad wydobyciem gazu łupkowego zostanie przeznaczone prawie 87 mln zł. Mają pomagać w rozwijaniu polskiej technologii.

  • MG: więcej innowacyjności przez współpracę branż z nauką

    Współpraca nauki i wiodących firm z danej branży - taki plan ma Ministerstwo Gospodarki na umacnianie konkretnych gałęzi polskiej gospodarki i zwiększenie jej innowacyjności. Zajmować się tym ma Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR).

  • Fot. Fotolia

    93 projekty dofinansowane w programie "kierunków zamawianych"

    300 milionów złotych trafi do szkół wyższych w ramach rozstrzygniętej w poniedziałek czwartej edycji konkursu na tzw. kierunki zamawiane. W tym roku dofinansowanie uzyskają 93 najwyżej ocenione projekty. 21 z nich jest związanych z informatyką.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera