Wiceprezes UP RP wyjaśnia, dlaczego na patent czeka się średnio 3,6 roku

Na decyzję o przyznaniu patentu czeka się w Urzędzie Patentowym RP 3,6 roku. Wpływa na to m.in. niedobór ekspertów, błędy w zgłoszeniach osób ubiegających się o patent, sprawy w sądach i rosnące z każdym dniem bazy dotyczące innowacyjnych wynalazków - mówi zastępca prezesa Urzędu Patentowego RP Andrzej Pyrża.

  • Wiceprezes Urzędu Patentowego: badaczowi trudno o patent bez rzecznika!

    Osobom, które mają innowacyjny pomysł, przyda się pomoc rzecznika patentowego. Bez znajomości systemu ochrony własności przemysłowej, intelektualnej, można popełnić błędy w procesie komercjalizacji wynalazku i ponieść straty - zwraca uwagę zastępca prezesa Urzędu Patentowego RP Andrzej Pyrża.

  • Fot. Fotolia

    UP RP: Politechnika Wrocławska liderem patentów uzyskanych w 2014 r.

    Spośród polskich szkół wyższych najwięcej patentów i praw ochronnych na wzory użytkowe w 2014 roku uzyskała Politechnika Wrocławska - wynika z raportu opublikowanego przez Urząd Patentowy RP. Kolejne miejsca zajęły Akademia Górniczo-Hutnicza im. S. Staszica w Krakowie i Politechnika Łódzka.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Badanie: rozmowa z chatbotem może wpływać na polityczne decyzje wyborców

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera