Zwycięzców konkursu Polskich Produktów Przyszłości poznamy 16 czerwca podczas gali on-line

Polski Produkt Przyszłości, materiały prasowe
Polski Produkt Przyszłości, materiały prasowe

Już po raz 23. twórcy innowacyjnych wyrobów i nowatorskich technologii zostaną nagrodzeni w konkursie organizowanym przez PARP i NCBR. Do bieżącej edycji zgłoszono rekordową liczbę 219 projektów. Finał konkursu „Polski Produkt Przyszłości" odbędzie się podczas gali on-line 16 czerwca.

Twórcy innowacyjnych wyrobów i nowatorskich technologii już po raz 23. otrzymają nagrody pieniężne i szansę na dodatkową promocję swoich rozwiązań. Na zwycięzców konkursu „Polski Produkt Przyszłości”, organizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, czeka 600 tys. zł - informują organizatorzy.

Laureatów poznamy na gali, która odbędzie się on-line 16 czerwca o godz. 16:00. Termin uroczystości został przesunięty ze względu na sytuację pandemiczną w kraju. (Początkowo gala była planowana na 25 marca br.).

W dotychczasowej historii konkursu „Polski Produkt Przyszłości” oceniono 1 073 projekty, spośród których nagrodzono 60, a 129 wyróżniono. Dotyczyły one bardzo różnych obszarów techniki, a dzięki swojej innowacyjności zaistniały lub mają szansę zaistnieć na polskim i globalnym rynku.

Organizatorzy podkreślają, że tytuł „Polski Produkt Przyszłości”, który od 23 lat przyznawany jest w konkursie, to cenne narzędzie promocyjne. Konkurs ma też istotny wpływ na to, jak rodzime przedsiębiorstwa i instytucje naukowe postrzegają wzajemne relacje i potrzebę wdrażania innowacji.

W konkursie mogły wziąć udział uczelnie, instytuty naukowe i badawcze oraz przedsiębiorcy prowadzący działalność na terenie Polski. Uczestnicy mogli do niego przystąpić indywidulanie bądź zgłosić projekt opracowany wspólnie przez instytucję i firmę. Do bieżącej edycji zgłoszono rekordową liczbę 219 projektów.

Zwycięzcy, którzy zostaną ogłoszeni podczas gali 16 czerwca, otrzymają prawo do posługiwania się tytułem i znakiem Polski Produkt Przyszłości. Poza korzyściami promocyjnymi laureaci otrzymają nagrodę finansową – zdobywcy nagród głównych – po 100 tys. zł, a wyróżnieni – po 25 tys. zł.

Rywalizacja odbywa się w trzech kategoriach: Produkt Przyszłości Przedsiębiorcy; Produkt Przyszłości Instytucji Szkolnictwa Wyższego i Nauki; Wspólny Produkt Przyszłości Instytucji Szkolnictwa Wyższego i Nauki oraz Przedsiębiorcy.

Przewidziane są też nagrody specjalne. Otrzymają je: produkt zgłoszony przez młodego przedsiębiorcę (funkcjonującego na rynku nie dłużej niż 3 lata); produkt z branży technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT) oraz produkt w obszarze ekoinnowacji. Nagrody mogą również przyznać instytucje uczestniczące w pracach kapituły konkursu.

Konkurs „Polski Produkt Przyszłości” został objęły patronatem Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Ministerstwa Edukacji i Nauki.

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny i nie wymaga wcześniejszej rejestracji. Transmisja on-line odbędzie się na stronie https://www.parp.gov.pl/component/site/site/gala-polski-produkt-przyszlosci. Więcej informacji - na stronie www.parp.gov.pl/konkursppp

Konkurs jest współfinansowany z UE z Programu Inteligentny Rozwój. (PAP)

zan/

Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.

Czytaj także

  • Fot. Adobe Stock

    Eksperci rekomendują sześć priorytetowych projektów AI dla Polski

  • Fot. Adobe Stock

    GUS: w br. 5,9 proc. przedsiębiorstw deklarowało wykorzystanie technologii AI

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera