MolCraft, edukacyjna wersja popularnej gry komputerowej Minecraft może znaleźć zastosowanie w uczeniu dzieci chemii – informuje serwis BBC News.
"Chemiczną" wersję gry stworzyła grupa studentów University of Hull (W.Brytania) przy współpracy uniwersyteckiego eksperta od Minecraft - Joela Millsa oraz wykładowcy biochemii, doktora Marcha Lorcha. Zamiast modyfikować zbudowany z sześcianów wirtualny świat – jak w oryginale – gracz bada chemiczne cząsteczki i poznaje chemię.
Poza cząsteczkami w grze ukryto wiele niespodzianek – w tym „skarby”, puzzle i quizy. Niektóre są łatwe, inne – cytując twórców - „piekielnie trudne”. Szukając ich, zdobywa się dodatkowa wiedzę. Obecnie MolCraft jest testowany w londyńskich szkołach i spotyka się z dobrym przyjęciem.
Już wcześniej powstawały edukacyjne wersje Minecrafta – wśród nich przybliżająca świat fizyki kwantowej oraz używana w Irlandii Północnej odmiana będąca inspiracją dla twórczego pisania oraz angażowania się młodych ludzi w planowanie miasta.
Minecraft to jedna z najpopularniejszych gier na świecie. Kupiło ją około 18 milionów osób, a liczba graczy szacowana jest na 40 milionów (wiele używa pirackich wersji). Dzięki generowaniu map na podstawie losowych danych, każdy z milionów wirtualnych, trójwymiarowych światów jest unikatowy. Reprezentowany przez postać nieoficjalnie nazywaną „Steve” gracz może dowolnie modyfikować teren, wytwarzać przedmioty czy je zbierać, a także przemieszczać się po swoim świecie. (PAP)
pmw/ agt/
Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.