10 studenckich zespołów z Polski wystartuje w Shell Eco-marathon

PAP © 2014 / Paweł Kula
PAP © 2014 / Paweł Kula

10 studenckich drużyn z Polski będzie uczestniczyło w zawodach Shell Eco-marathon 2014. Zawodnicy, których zadaniem będzie pokonanie jak najdłuższego dystansu na jednym litrze paliwa, będą reprezentowali sześć uczelni. Najwięcej - cztery z nich - na zawody wyśle Politechnika Warszawska.

Trzydziesta edycja wyścigu Shell Eco-marathon odbędzie się między 15 a 18 maja na torze ulicznym w holenderskim Rotterdamie. W zawodach wystąpi ponad 3 tys. studentów z 200 drużyn reprezentujących 27 krajów. Każdy z nich wraz ze swoją drużyną będzie starał się przejechać możliwie najdalej na 1 litrze paliwa lub proporcjonalnie 1 kilowatogodzinie w zaprojektowanym i zbudowanym przez siebie pojeździe.

Politechnikę Warszawską będą reprezentowały cztery zespoły: Green Arrow - Koła Naukowego Mechaników Pojazdów z Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych; SiMR Team z pojazdem Hussar; SKAP oraz SKAP2 - Studenckiego Koła Aerodynamiki Pojazdów przy Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa.

Po raz trzeci w wyścigu Shell Eco-marathon wystartuje zespół Eco-Zone 505 z Politechniki Lubelskiej. Studenci Politechniki Gdańskiej wystąpią w zespole Hydrogen CarPG. Politechnikę Łódzką będzie reprezentował zespół Iron Warriors. W tym roku zadebiutuje zespół WAT ECO TEAM, złożony ze studentów Wojskowej Akademii Technicznej im. Jarosława Dąbrowskiego. Po raz pierwszy swój pojazd o nazwie Bytel zaprezentuje też drużyna Smart Power Urban z Politechniki Śląskiej. Kolejnym reprezentantem tej uczelni będzie zespół Smart Power.

Uczestnicy będą rywalizować w dwóch kategoriach: futurystycznej „Prototype” i bardziej konwencjonalnej „UrbanConcept”. Chociaż większość uczestników miała już szansę ścigać się na torze w Rotterdamie, to w tym roku czeka na nich kolejne wyzwanie. Pojazdy będą musiały zmienić kierunek jazdy podczas wyścigu, co wymusi przemyślenie nowej strategii prowadzenia bolidów.

W ubiegłorocznej edycji zawodów zespół SKAP z Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej wygrał w kategorii Urban Concept Gasoline. Ich pojazd – Paks – uzyskał wynik 334,2 kilometra jazdy na jednym litrze paliwa. "W ubiegłym roku byliśmy niezwykle dumni z profesjonalizmu polskich drużyn. W tym roku ponownie liczymy na sukcesy i fantastyczne popisy naszych reprezentantów. To wspaniale móc zobaczyć w wyścigu tak zdolnych młodych ludzi, którzy dokładają swoją cegiełkę do tworzenia energooszczędnych pojazdów przyszłości" - mówi prezes zarządu Shell Polska Piotr Dziwok.

Shell Eco-marathon odbywa się co roku w Europie, Stanach Zjednoczonych (25-27 kwietnia, Houston) i Azji (6-9 lutego, Manila).

PAP - Nauka w Polsce

ekr/ agt/

Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.

Czytaj także

  • Rys. Coolerheat/Łukasz Witanowski

    Naukowcy chcą produkować chłód z ciepła

  • Fot. Adobe Stock

    Polski eksperyment w kosmosie: test technologii przetwarzania danych na orbicie

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera