Nauczanie informatyczne w modelu B2E

Fot. Fotolia
Fot. Fotolia

Nowy projekt Business to Education – B2E, realizowany w Technoparku Pomerania w Szczecinie, pomaga szkołom informatycznym w aktualizacji nauczanych treści w odniesieniu do szybko zmieniających się na rynku technologii.

Po zakończeniu projektu w 2015 r. szkoły o profilu informatycznym będą mogły nauczać już w oparciu o nowy model kształcenia ICT oparty na systemowej współpracy przedsiębiorców i nauczycieli.

Projekt ICT B2E jest finansowany z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i realizowany przy aktywnym udziale przedsiębiorców z Technoparku Pomerania oraz Stowarzyszenia Klaster ICT Pomorze Zachodnie.

"Liczymy, że wypracowany nowy model kształcenia ICT B2E sprawdzi się i będzie wykorzystywany w innych województwach w Polsce, przez organizacje IT oraz szkoły. Docelowo korzyść z naszego projektu odniosą też sami uczniowie, ponieważ będą mieli dostęp do najbardziej aktualnej wiedzy o technologiach, weryfikowanej na bieżąco z udziałem firm. Będą lepiej przygotowani zarówno do dalszej nauki na studiach, jak i podjęcia pracy w IT, co z kolei powinno ucieszyć pracodawców" – mówi Katarzyna Witkowska, menedżer Technoparku Pomerania.

Jak ocenia przedstawicielka Technoparku, zawody informatyczne gwarantują wysokie zarobki, mimo to na rynku pracy brakuje specjalistów z tej dziedziny. Młodzież niechętnie wybiera ścisłe kierunki studiów, a absolwenci uczelni wyższych często nie spełniają oczekiwań firm IT.

Pracodawcy poszukujący pracowników – najczęściej programistów – skarżą się głównie na brak umiejętności pracy w zespole. Absolwenci mają też trudności w samodzielnym rozwiązywaniu problemów. Zdarza się, że sami wykładowcy nie są na bieżąco z najnowszymi trendami w branży. A tylko niektórzy studenci uzupełniają wiedzę na własną rękę.

Menedżerom firm zależy, aby pracownicy tworzyli aplikacje w technologiach, które są aktualne i pożądane na rynku. Aby spełnić wymagania firm treści przekazywane studentom i uczniom muszą się ciągle zmieniać, tak szybko jak zmieniają się technologie. W branży informatycznej skoki następują w ciągu kilku miesięcy. To problem nie tylko uczelni, bo kształcenie dobrego informatyka zaczyna się już na poziomie szkoły średniej.

W ramach projektu nauczyciele, pod okiem praktyków z biznesu, będą przeprowadzali testowe lekcje na podstawie przygotowanych materiałów. Poza tym zostanie opracowany specjalny zestaw materiałów dydaktycznych do nauczania najnowszych i najpopularniejszych w branży technologii programowania, takich jak np. Java czy SQL. Całość treści dydaktycznych będzie dostępna w internecie dla firm, uczniów i nauczycieli.

PAP – Nauka w Polsce

kol/ agt/

Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.

Czytaj także

  • Fot. Adobe Stock

    EKG/ Wiceprezes PAN: Polska nie jest potęgą w IT; rodzynki nie świadczą o średniej

  • Fot. Adobe Stock

    Katowice/ Producent satelitów dołączył do hubu gamingowo-technologicznego

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera