Nabór na zajęcia Ekonomicznego Uniwersytetu Dziecięcego ruszył na uczelniach w Warszawie, Katowicach, Białymstoku, Poznaniu, Kielcach, Rzeszowie i Lublinie. Inicjatywie patronuje Narodowy Bank Polski, a patronat honorowy nad przedsięwzięciem pełni minister edukacji narodowej.
Nieodpłatne wykłady prowadzone przez nauczycieli akademickich służą zaznajomieniu słuchaczy z podstawami funkcjonowania gospodarki i spotykanymi na co dzień zjawiskami ekonomicznymi.
Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy (EUD) rozpoczął swoją działalność w 2008 roku jako inicjatywa Fundacji Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych (FPiAKE) oraz Szkoły Głównej Handlowej (SGH) w Warszawie. Wsparcie Narodowego Banku Polskiego umożliwiło rozszerzenie działalności na inne miasta Polski.
W tym roku po raz pierwszy o indeks studenta Ekonomicznego Uniwersytetu Dziecięcego będą się mogli starać uczniowie klas 5. i 6. szkół podstawowych z Rzeszowa i Lublina.
Ośrodki EUD funkcjonują przy SGH, Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach i Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, Uniwersytecie w Białymstoku, Wyższej Szkole Ekonomii i Prawa w Kielcach, przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz przy Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie.
SGH przyjmie na studia 150 „studentów”, pozostałe ośrodki mają do rozdania po 120 indeksów.
Jak wyjaśnia dyrektor FPiAKE Marcin Dąbrowski, semestr obejmuje sześć spotkań trwających po 2 godziny lekcyjne. Zajęcia mają charakter interaktywny i realizowane są w formule edutainment. Podczas warsztatów, odgrywając rozmaite role: kierowników zespołów, negocjatorów, inwestorów giełdowych czy specjalistów ds. marketingu, młodzi studenci uczą się pracować w grupie, samodzielnie myśleć i planować oraz kształcą się w umiejętności przekładania wiedzy na praktykę. Nauka kończy się testem wiedzy i wręczeniem wartościowej nagrody najlepszemu studentowi danego ośrodka.
Oprócz zajęć stacjonarnych, uczniowie mogą uczestniczyć w innych formach aktywności, realizowanych za pośrednictwem strony internetowej programu www.uniwersytet-dzieciecy.pl.
Uczestnicy EUD prowadzą blogi ekonomiczne, tworzą komiksy promujące przedsiębiorczość, biorą udział w różnego rodzaju konkursach edukacyjnych. Najlepsi z nich są nagradzani.
Od niedawna studenci EUD mają też swoje pismo. To Magazyn Młodego Menedżera „Ekonopedia” skierowany do nastolatków zaciekawionych przedsiębiorczością, ekonomią i biznesem. Czasopismo wydawane jest w wersji drukowanej i internetowej dostępnej na stronie: http://www.ekonopedia.pl/.
W ramach EUD organizowane są również zajęcia dla rodziców, które mają im pomóc w wychowaniu ekonomicznym dzieci i kształtowaniu u najmłodszych postaw przedsiębiorczych.
Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych jest niezależną instytucją prowadzącą działalność na rzecz wyższej edukacji ekonomicznej i menedżerskiej w Polsce powołaną przez Konferencję Rektorów Uczelni Ekonomicznych. Fundacja skupia wokół siebie pięć największych uczelni ekonomicznych w Polsce: SGH oraz Uniwersytety Ekonomiczne w Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu.
Zapisy na zajęcia EUD odbywają się w dniach 5–16 września. Formularz zapisów oraz szczegółowe informacje na temat programu zajęć dla każdego z ośrodków EUD, harmonogramu i miejsca spotkań dostępne są na stronie internetowej: www.uniwersytet-dzieciecy.pl
PAP – Nauka w Polsce
kol/ agt/
Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.