Pięciu studentów zwyciężyło w drugiej edycji konkursu <strong>"zbadaj.to".</strong> Najwyżej ocenieni finaliści konkursu otrzymali nagrody w postaci stażów w agencjach badawczych oraz zaproszeń na Kongres Badaczy Rynku i Opinii.
W drugiej edycji konkursu wzięło udział 320 studentów z całej Polski. Do ostatniego etapu zakwalifikowało się 20 osób, które uczestniczyły w trzydniowych warsztatach badawczych, które odbyły się na Mazurach.
Jak wyjaśnił PAP Tomasz Sławiński z zespołu organizującego konkurs, podczas finałowych zmagań wszyscy studenci pracowali na materiałach dotyczących bezpieczeństwa na drogach. Otrzymali tabele i różnego rodzaju dane, by na ich podstawie przedstawić rekomendację badawczą dotyczącą sposobu rozwiązywania konkretnych problemów.
Finaliści konkursu - uczestnicy warsztatów badawczych - przez trzy dni poznawali tajniki pracy badaczy. W rolę nauczycieli wcielili się doświadczeni managerowie, którzy dzielili się nie tylko swoimi konsumenckimi odkryciami i wiedzą o metodach badawczych, ale także podpowiadali jak kształtować karierę w badaniach.
"Konkurs +zbadaj.to+ pomaga nam znaleźć przyszłych badaczy, którzy będą potrafili sprostać oczekiwaniom, jakie stawia się w profesjonalnych agencjach badawczych" - mówi Mateusz Galica, szef projektu zbadaj.to i członek zarządu PTBRiO.
Konkurs jest inicjatywą Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku oraz Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Przedsięwzięcie ma promować badania opinii i rynku jako interesującej ścieżki kariery zawodowej.
PAP - Nauka w Polsce
ekr/ agt/
Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.