John Medina "12 sposobów na supermózg. Jak przetrwać w pracy, domu i szkole".

Jak się uczymy? Jak wpływają stres i sen ma na nasze mózgi? Dlaczego wielozadaniowość jest mitem? Dlaczego tak łatwo zapominamy? Dlaczego tak ważne jest powtarzanie świeżo nabytej wiedzy? Czy to prawda, że mężczyźni i kobiety różnią się mózgami? - to niektóre z pytań, na które szuka odpowiedzi John Medina w książce <strong>&quot;12 sposobów na supermózg. Jak przetrwać w pracy, domu i szkole&quot;.</strong> Publikacja ukazała się nakładem Wydawnictwa Prószyński i S-ka w serii &quot;Na ścieżkach umysłu&quot;.

Medina dzieli się swymi spostrzeżeniami na temat tego, jak neurobiologia mogłaby wpłynąć na sposób, w jaki uczymy dzieci i pracujemy. W każdym rozdziale opisuje jedną zasadę mózgu - czyli to, co naukowcy na pewno wiedzą o działaniu naszego mózgu - a następnie podsuwa pomysły, które mogłyby zmienić nasze życie codzienne.

"Moim celem jest zapoznanie cię z dwunastoma rzeczami, które wiadomo o działaniu mózgu. Nazywam je Zasadami Mózgu. W przypadku każdej zasady prezentuję wiedzę, a następnie podsuwam pomysły na to, w jaki sposób tę zasadę stosować w codziennym życiu, zwłaszcza w pracy i szkole. Mózg jest złożony, a ja z każdego tematu biorę tylko okruch informacji - wiedzę nie obszerną, ale przystępną" - pisze autor we wstępie.

Czytając książkę Mediny dowiadujemy się m.in.: że ćwiczenia fizyczne poprawiają zdolności poznawcze, że każdy mózg jest inaczej okablowany, że jesteśmy zaprogramowani na nieustanne uczenie się i odkrywanie, a także że stres zmienia sposób, w jaki się uczymy. Jak informuje autor, nasze wspomnienia są ulotne i łatwo ulegają wypaczeniu; sen jest nieodłącznie związany ze zdolnością do nauki, a wzrok jest najsilniejszym ze zmysłów.

***

John Medina jest rozwojowym biologiem molekularnym. Przez wiele lat pracował jako konsultant do spraw badań naukowych w przemyśle farmaceutycznym oraz biotechnologicznym. Jego zainteresowania zawodowe skupiają się przede wszystkim na roli genów w rozwoju ludzkiego mózgu oraz genetycznym podłożu chorób psychicznych.

Medina pracuje naukowo zarówno na Seattle Pacific University, gdzie kieruje instytutem badawczym Brain Center for Applied Learning Research, jak i na wydziale bioinżynierii na University of Washington School of Medicine. Jest autorem książek "Zegar życia. Dlaczego się starzejemy? Czy można cofnąć czas?" (2001) i "Genetyczne piekło" (2003). ESZ

PAP - Nauka w Polsce

agt/

Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera