Dlaczego dzieci wolą soczewki?

Dzieci, które noszą soczewki kontaktowe czują się ładniejsze niż
dzieci noszące okulary - informuje pismo "Optometry and Vision
Science".

Badania przeprowadzone przez naukowców z Ohio State University wykazały, że dzieci noszące soczewki lepiej niż okularnicy oceniają swój wygląd i umiejętności sportowe, a także czują się bardziej akceptowane przez rówieśników. Znacznych różnic odnośnie poczucia własnej wartości jednak nie zaobserwowano.

W badaniu wzięło udział 484 dzieci w wieku od 8 do 11 lat, z których połowa przez trzyletni okres obserwacji nosiła soczewki, a połowa okulary.

Choć amerykańscy okuliści najczęściej nie przepisują soczewek dzieciom poniżej 11 roku życia, prowadzący badania dr Jeffrey Walline twierdzi, że możliwość wyboru pomiędzy okularami i soczewkami powinny mieć nawet młodsze dzieci.

"To nie wiek powinien decydować o tym, czy dziecko będzie nosiło okulary czy soczewki. Dokonując wyboru powinniśmy mieć na względzie m.in. motywację dziecka, jego umiejętności, higienę, rozmiar oka. Są sześcioletnie dzieci, które bez problemu mogą nosić soczewki i są 25-latkowie, którzy nosić ich nie mogą" - mówi dr Walline. KOC

PAP - Nauka w Polsce

tot/bsz

Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.

Czytaj także

  • Fot. Adobe Stock

    Portugalia/ Rekordowa temperatura wody - prawie 26 st. C

  • Fot. Adobe Stock

    Naukowcy po raz pierwszy zaobserwowali reakcję zwierząt na dźwięki wydawane przez rośliny

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera