Studenci z ośmiu krajów stworzą aplikacje i gry poświęcone „Łodzi akademickiej”

Źródło: Fotolia
Źródło: Fotolia

Studenci i mentorzy z ośmiu krajów tworzyć będą we wrześniu prototypy gier lub aplikacji mobilnych w ramach kolejnej edycji międzynarodowego projektu GGULIVRR@Lodz. Jego myślą przewodnią jest „Łódź akademicka”.

Tegoroczna, piąta już edycja GGULIVRR@Lodz 2018 odbędzie się w dniach 12-22 września na Wydziale Fizyki i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Łódzkiego. Projekt dofinansowany jest z budżetu miasta w ramach konkursu „Łódź akademicka”, dlatego promocja Łodzi jako miasta akademickiego jest tematem przewodnim projektowanych gier i aplikacji mobilnych – poinformował PAP dr Piotr Milczarski z Katedry Informatyki UŁ.

Studenci z Polski, Belgii, Finlandii, Francji, Irlandii, Portugalii, Słowacji i Ukrainy staną przed wyzwaniem stworzenia innowacyjnych rozwiązań informatycznych pokazujących i promujących dorobek historyczny Łodzi, jej dziedzictwo i potencjał kulturalny.

Uczestnicy projektu zostaną podzieleni na 8-10 zespołów projektowych, w skład których wchodzić będą nie tylko studenci kierunków IT i grafiki, ale także turyzmu, zarządzania, biznesu, czy kierunków nauczycielskich. Pomagać im będzie około 20 mentorów. Zadaniem każdego z zespołów będzie stworzenie w ciągu niecałych dwóch tygodni prototypu gry lub aplikacji związanej ogólnie z „Łodzią akademicką”.

„Dzięki udziałowi w projekcie studenci będą mieli możliwość zapoznać się z dorobkiem historycznym i potencjałem kulturalnym Łodzi. Przyczyni się on także do rozwijania umiejętności pracy w silnie zróżnicowanym zespole projektowym i nabywania kompetencji poszukiwanych przez pracodawców” - dodaje dr Milczarski.

Według przedstawicieli UŁ, projekt GGULIVRR@Lodz powstał z myślą o wspieraniu i rozwoju kompetencji technologicznych studentów oraz tworzenia przez nich gier kontekstowych na aplikacje mobilne. Jego międzynarodowy i interdyscyplinarny charakter łączy wspólne prace naukowców i studentów z Uniwersytetu Łódzkiego oraz innych europejskich ośrodków akademickich.

Zdaniem dr. Milczarskiego, wydarzenie daje także możliwość bezpośredniej interakcji oraz wymiany doświadczeń środowiska akademickiego oraz przedsiębiorstw. W organizowanych dla studentów spotkaniach i warsztatach biorą udział przedstawiciele takich firm jak np. 9Bits, ABB, Accenture, Comarch, Fujitsu, Google, praktycy i eksperci branży IT, którzy prezentują know-how oraz swoje najnowsze rozwiązania.

Pokłosiem poprzednich edycji projektu były wdrożone aplikacje m.in. dla Muzeum Se-ma-for oraz Fundacji Urban Forms. Dwie gry zaprojektowane podczas ubiegłorocznego wydarzenia - „Unknown” i „bTrail” - zostały wybrane przez firmę 9bits do komercyjnego wdrożenia.

„W tym roku liczymy na nowe, ciekawe pomysły gier, które zostaną wdrożone przez firmy partnerskie” - podsumował dr Piotr Milczarski.

PAP - Nauka w Polsce

szu/ ekr/

Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.

Czytaj także

  • Warszawa, 12.12.2025. Wiceminister obrony narodowej Cezary Tomczyk (3L), dyrektor NCBR Jerzy Małachowski (P) i dyrektor Departamentu Innowacji MON gen. bryg. Marcin Górka (2P) podczas inauguracji programu akceleracyjnego "MilTech" w Warszawie, 12 bm. (aldg) PAP/Rafał Guz

    Rusza program „MilTech”, w ramach którego NCBR wesprze innowacje obronne w Polsce

  • Fot. Adobe Stock

    „Opowieść wigilijna” kolejną książką w projekcie trenowania AI do tłumaczenia na polski język migowy

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera