Nauka dla Społeczeństwa

28.04.2024
PL EN
20.02.2018 aktualizacja 20.02.2018

Blisko 5 mln zł na programy kształcenia w katowickim Uniwersytecie Ekonomicznym

Fot. Fotolia Fot. Fotolia

Blisko 5 mln zł pozyskał z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach na opracowanie trzech nowych programów kształcenia. Dzięki dofinansowaniu studenci skorzystają z cyklu szkoleń i warsztatów, a kadra dydaktyczna z krajowych i zagranicznych staży.

Jak poinformował w poniedziałek rzecznik uczelni Marek Kiczka, będą to dwa programy o charakterze praktycznym i jeden akademicki w języku angielskim. Wsparciem w ramach projektu zostanie objętych ponad 1000 studentów oraz blisko 300 pracowników uniwersytetu.

„Studenci skorzystają z cyklu szkoleń, warsztatów i zadań projektowych oraz trzech edycji płatnych staży. Kadra dydaktyczna weźmie udział w krajowych i zagranicznych stażach, a kadra administracyjna zwiększy swoje kompetencje poprzez szkolenia i studia podyplomowe. Dzięki projektowi ułatwione będzie także korzystanie z serwisu internetowego i platform, które zostaną przetłumaczone na język angielski. Projekt przewiduje również działania restrukturyzacyjne w obszarze zarządzania uczelni” – poinformował Kiczka w przesłanym komunikacie.

Projekt pt. „Blisko - Międzynarodowo - Przez całe życie. Kompleksowy program zrównoważonego rozwoju Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach” uzyskał dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój z maksymalnym poziomem dofinansowania projektu ze środków UE i środków budżetu państwa, wynoszącym 97 proc. Całkowita wartość projektu to ponad 5,1 mln zł. Dofinansowanie przyznano w ramach tzw. drugiej ścieżki programu Zintegrowane Programy Uczelni. W konkursie tym granty otrzymało 28 polskich uczelni.

Działania zaplanowane w projekcie określono na podstawie przeprowadzonych badań i wpisują się w oczekiwania gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa poprzez dostosowanie oferty dydaktycznej do oczekiwań rynku pracy, wzrost umiędzynarodowienia, podniesienie kompetencji dydaktycznych pracowników akademickich, kadry administracyjnej oraz podniesienie jakości kształcenia, zarządzania i przepływu informacji w uczelni. (PAP)

Autor: Anna Gumułka

lun/ ekr/

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

Copyright © Fundacja PAP 2024