
Powrót do zanikającej tradycji pisania wiecznym piórem ma na celu <a href="http://www.ladnepisanie.pl/">Kampania Ładnego Pisania</a> zorganizowana przez Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości. W jury konkursu "Pisanie piórem kształtuje charakter" znaleźli się m.in. prof. dr hab. Jerzy Bralczyk, prof. dr hab. Andrzej Blikle oraz Andrzej Pągowski.
Wyniki ogłoszono 11 grudnia w Gmachu Sejmu RP. Zwyciężczynią konkursu została Emilia Dzikon z Gimnazjum w Jaszczowie w woj. lubelskim.
Podczas uroczystości został podpisany apel otwarty w sprawie wprowadzenia zajęć z kaligrafii do programu nauczania w szkołach podstawowych.
Jak informuje koordynator projektu Marek Graniszewski z AIP, apel został wykaligrafowany podczas konferencji finałowej przez studenta Akademii Sztuk Pięknych Pawła Osiala. Kopie dokumentu mają zostać rozesłane do organizacji rządowych, które mają wpływ na kształtowanie programu nauczania lub mogłyby pomóc w stworzeniu projektu.
„Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości wyrosły ze Studenckiego Forum Business Centre Club. Forum zajmowało się realizacją projektów edukacyjnych nie tylko w zakresie przedsiębiorczości. Kampania Ładnego Pisania to kontynuacja tej tradycji" - tłumaczy Graniszewski.
Patronat honorowy nad Kampanią i Konkursem objęła Rada Języka Polskiego przy Prezydium Polskiej Akademii Nauk, Komisja Edukacji, Nauki i Młodzieży Sejmu RP, Komisja Kultury i Środków Przekazu Senatu RP, Związek Nauczycielstwa Polskiego; Polski Klub Miłośników i Kolekcjonerów Piór oraz Studenckie Forum BCC.
PAP - Nauka w Polsce, Karolina Olszewska
Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.