Polka z prestiżowym grantem LifeArc w zakresie transferu technologii

Dr Kornelia Mikuła, laureatka stypendium LifeArc, kierowniczka Biura Transferu Technologii w Międzynarodowym Instytucie Biologii Molekularnej i Komórkowej w Warszawie (fot. MIBMiK)

Kornelia Mikuła z Międzynarodowego Instytutu Biologii Molekularnej i Komórkowej w Warszawie otrzymała stypendium LifeArc Knowledge Transfer Innovation Fellowship w zakresie transferu technologii.

LifeArc to niezależna brytyjska organizacja badawcza non-profit, której misją jest przekształcanie odkryć naukowych w praktyczne rozwiązania. Po raz pierwszy stypendium to zostało przyznane osobie z Polski - podał instytut w środowym komunikacie.

„Program LifeArc Knowledge Transfer Innovation pomaga zapewnić, że przyszłe odkrycia naukowe dotrą do pacjentów i poprawią jakość życia. Nasi stypendyści otrzymują szkolenia na światowym poziomie, mentoring oraz dostęp do zasobów. Jako wyszkoleni profesjonaliści w zakresie transferu technologii, pomogą przenieść obiecujące badania naukowe z laboratorium do pacjenta. Z radością witamy Kornelię oraz innych naszych stypendystów programu LifeArc Knowledge Transfer Innovation 2024 i cieszymy się z możliwości wspierania ich na kolejnych etapach kariery” – powiedziała dr Anji Miller, która kieruje programami stypendialnymi LifeArc, cytowana w materiale prasowym przesłanym do mediów.

Stypendium LifeArc daje uczestnikom wiedzę i praktyczne umiejętności potrzebne do rozwijania kompetencji w zakresie transferu technologii. Oferuje ono wszechstronny program nauczania, który łączy szkolenia z możliwościami nawiązywania kontaktów, mentoringiem oraz zdobywaniem praktycznego doświadczenia.

„To dla mnie ogromny zaszczyt otrzymać stypendium LifeArc Knowledge Transfer Innovation Fellowship. To doskonała okazja do zdobycia formalnego szkolenia i wiedzy od najlepszych specjalistów w dziedzinie transferu technologii” – powiedziała dr Kornelia Mikuła, cytowana w komunikacie. Dodała też, że najważniejszą dla niej częścią stypendium jest mentoring i budowanie sieci kontaktów.

Kornelia Mikuła na co dzień kieruje Biurem Transferu Technologii w IIMCB (Międzynarodowy Instytut Biologii Molekularnej i Komórkowej w Warszawie). Jest to jeden z filarów projektu RACE (RNA and Cell Biology – from Fundamental Research to Therapies). Jego celem jest wspieranie instytutu w identyfikowaniu i rozwijaniu odkryć naukowych, które mogą zostać przekształcone w rozwiązania korzystne dla pacjentów i społeczeństwa.

Od momentu powstania w 2017 roku, z programu stypendialnego LifeArc skorzystało ponad 72 osób z 11 krajów europejskich. W tym roku w programie weźmie udział 17 stypendystów z siedmiu krajów.(PAP)