Źródło: Fotolia

150 mln zł z NCBR na zwiększenie dostępności szkół wyższych dla osób niepełnosprawnych

150 milionów zł mogą uzyskać z NCBR uczelnie na dostosowanie oferty do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Wnioski w konkursie „Uczelnia dostępna” można składać od 16 marca do 8 maja.

  • Minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński (2L), zastępca dyrektora Narodowego Centrum Badań i Rozwoju Izabela Żmudka (3L) oraz prezes Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Marlena Maląg (C) podczas konferencji na temat projektu "Dostępna Uczelnia" na Uniwersytecie Warszawskim. Fot. PAP/ Jakub Kamiński 27.03.2019

    Ponad 200 mln na pomoc niepełnosprawnym m.in. na uczelniach

    200 mln zł przeznaczy NCBR na dostosowanie uczelni do potrzeb osób niepełnosprawnych w ramach ogłoszonego w środę konkursu "Uczelnia dostępna". Podczas konferencji prasowej na UW podpisano również umowę dot. szkolenia i udostępniania osobom niewidomym psów przewodników.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Skok w rozwoju AI. Polacy przełamują impas w uczeniu ze wzmocnieniem (RL)

  • Dr Piejka: samotność sprawia, że świat wydaje się groźniejszy – to pułapka

  • Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • Zapach świąt - jak aromaty w sklepach wpływają na nasze portfele

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

  • Urazy kolan różnią się zależnie od płci poszkodowanego

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera