Fot. Adobe Stock

Specjalista medycyny paliatywnej: umieranie to ostatni etap rozwoju

Trzeba sprawić, by umierający człowiek nie cierpiał lub by cierpienie dało się znieść. Stworzyć mu przestrzeń na refleksję nad swoim życiem, jego podsumowanie - powiedział PAP dr hab. Tomasz Dzierżanowski, p.o. kierownik Kliniki Medycyny Paliatywnej UCK WUM.

  • Fot. Fotolia
    Zdrowie

    Ekspert: można i należy przewidzieć ostatnie chwile życia umierającego

    Z dużym prawdopodobieństwem można określić czy pacjentowi zostało kilka miesięcy, tygodni lub jedynie kilka dni życia. Rodzina chorego powinna być na to przygotowana - twierdzi doc. Małgorzata Krajnik z Katedry i Zakładu Opieki Paliatywnej CM UMK.

Najpopularniejsze

  • Warszawa, 02.12.2024. Logo projektu autorstwa grafika Andrzeja Pągowskiego. Fot. PAP/Albert Zawada

    Kołyska Newtona i fontanna łańcuchowa wśród 30 pokazów misji IGNIS

  • Na recyklingu tekstyliów da się zrobić biznes, ale potrzeba badań

  • Naukowcy opracowali metodę, która ma przyspieszyć planowanie radioterapii

  • MKiŚ: punkty zbierania odpadów nie prowadzą przetwarzania odpadów tekstylnych

  • Polska flaga i pierogi już w kosmosie. Jak spakować się na misję kosmiczną?

  • Fot. Adobe Stock

    Ustalono, dlaczego miejskie dzieci są bardziej podatne na alergie

  • Brytyjska agencja ds. leków: „cudowne” leki odchudzające mogą zakłócać antykoncepcję

  • Copernicus: dym z kanadyjskich pożarów dodarł do Europy

  • Dieta śródziemnomorska może ułagodzić drażliwe jelito

  • Badania: u kobiet z „gęstymi piersiami” nowe metody obrazowania pozwalają lepiej wykrywać raka

EPA/DANIEL IRUNGU 05.06.2025

Na recyklingu tekstyliów da się zrobić biznes, ale potrzeba badań

Zużyte tekstylia można poddać recyklingowi, czyli przerobić na inne produkty. Według ekspertek z Politechniki Łódzkiej potencjał na biznes jest duży, ale potrzebne są badania. Najważniejsza jest jednak zmiana świadomości obywateli - przekonanie ich, że zbiórka tekstyliów ma sens.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera