Warszawa, 29.12.2015. Pasażerowie w pociągu PesaDART na stacji Warszawa Centralna, 29 bm. (mr) PAP/Paweł Supernak

Naukowcy zbadali ryzyko zakażenia się COVID-19 w pociągach

Podczas podróży pociągiem ryzyko transmisji COVID-19 od zakażonego pasażera wiąże się nie tylko z odległością od niego, ale także z czasem spędzonym w jego obecności – wynika z analiz danych z szybkich kolei w Chinach.

  • źródło: https://www.facebook.com/SuwalszczyznaiPodlasieDzikieSpotkania/
    Życie

    Naukowcy zbadali ryzyko kolizji pociągów z dużymi zwierzętami

    Na ryzyko kolizji pociągów z łosiami, dzikami, sarnami i jeleniami wpływa m.in. zagęszczenie zwierząt, prędkość pociągów i natężenie ruchu - ustalili naukowcy po analizach ponad 3,5 tys. przypadków kolizji w Polsce. Ryzyko to można zmniejszyć – twierdzą autorzy badania.

  • Fot. Fotolia
    Życie

    Sarna na torach? Wypadków może być mniej

    Sarny, jelenie, dziki i łosie giną w Polsce nie tylko pod kołami aut, ale też na torach. Najwięcej wypadków na kolei zdarza się jesienią, a jeśli chodzi o porę dnia - to rano i wieczorem - ustalili naukowcy. Wyniki ich analiz mogą pomóc poprawić bezpieczeństwo.

Najpopularniejsze

  • 06.09.2024. PAP/Łukasz Gągulski

    Organizator zawodów łazików: nasze konkurencje są obecnie najtrudniejsze na świecie

  • Polski fotometr GLOWS gotowy do startu na satelicie NASA

  • Opublikowano mapy szlaków migracji łosi i żubrów na terenie Polski

  • Wiceminister Gzik: propozycja prezydenta Nawrockiego ws. funduszu z 5 mld zł na naukę - nierealna

  • Prezes PAN: Fundusz Rozwoju Technologii Przełomowych potrzebny, ale poczekajmy na szczegóły

  • Fot. Adobe Stock

    Biopaliwa można ulepszyć dzięki sztucznej inteligencji

  • Czechy/ Najstarsze szczątki praludzi można zobaczyć do 23 października w Pradze

  • Dieta śródziemnomorska obniża ryzyko choroby Alzheimera

  • Pożary lasów mogą znacznie zwiększyć lokalny wskaźnik śmiertelności

  • Webb zobrazował Mgławicę Motyl

Fot. Adobe Stock

Neurobiolog: nasze mózgi nie są w stanie nauczyć się wszystkiego w takim samym stopniu i czasie

Ambicją szkoły systemowej jest to, aby wszystkich nauczyć tego samego, w takim samym stopniu i takim samym czasie. Z perspektywy neurobiologicznej to się nie może udać, ponieważ nasze mózgi tak nie działają – podkreślił neurobiolog dr Marek Kaczmarzyk w dniu rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera