Fot. Fotolia

Ekonomistka: czynnik finansowy nie jest najważniejszy w rozwoju konsumpcji wspólnej

To nie motywacja finansowa, ale uwarunkowania społeczne m.in. zaufanie do innych osób czy towarzyskość, są decydującymi czynnikami wpływającymi na rozwój konsumpcji wspólnej – wynika z badań doktorantki Agnieszki Małeckiej z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

  • Fot. Fotolia

    Ekspertka: zmiany kulturowe zachowań młodzieży wpływają na jej styl konsumpcji

    Młodzi ludzie coraz częściej skupiają się na rozrywce i utrzymywaniu kontaktów towarzyskich, co wpływa na styl ich konsumpcji; np. ze znajomymi spotykają się już nie u siebie, a w kawiarniach i klubach, więcej pieniędzy wydając na posiłki spożywane poza domem - mówi dr Izabela Sowa.

Najpopularniejsze

  • Fot. Adobe Stock

    Polska wśród najszybciej sekularyzujących się krajów świata

  • Naukowcy sprawdzili, z czym wiążą się zmiany energii w ciągu dnia

  • Jak odzyskać metale ze zużytych baterii? Nowatorski pomysł polskiej badaczki

  • Prof. Pyrć: nauka nie jest „drogim hobby”

  • Konkurs Popularyzator Nauki; to ostatnie dni na zgłoszenie

  • Adobe Stock

    Leki pozostawiają trwały ślad na mikrobiomie jelitowym

  • Najstarszy dowód intymnych stosunków z neandertalczykami

  • Lekooporny grzyb coraz częstszy w europejskich szpitalach

  • Żywność ultraprzetworzona ma związek ze stanem zapalnym

  • Naukowcy odkryli nowy sposób na wzmocnienie kości i walkę z osteoporozą

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: dbając o dobrostan w kryzysie dawkujmy sobie informacje, selekcjonujmy ich źródła

Częsty kontakt z informacjami na temat sytuacji kryzysowej, np. wojny, może nasilać objawy lęku i stresu, potęgować poczucie zagrożenia. W takiej sytuacji dawkujmy sobie informacje, podchodźmy selektywnie do ich źródeł, wyłączmy powiadomienia - radzi dr Agnieszka Mościcka-Teske z Uniwersytetu SWPS.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera