Prezes zarządu FNP prof. dr hab. Maciej Żylicz. Fot. PAP/Marcin Obara 18.06.2016

Prof. Żylicz: powinniśmy pomóc Polakom, którzy mają szanse na Nobla

Zmiany w systemie nauki i mentalności środowiska naukowego, ale też rządowy i środowiskowy lobbying w komisji noblowskiej. Tego potrzebują wybitni polscy badacze, by mieć szansę na Nobla - ocenił w rozmowie z PAP prezes Fundacji na rzecz Nauki Polskiej prof. Maciej Żylicz.

  • Życie

    Naukowcy zmienili jądro komórki owcy w plemnik

    Dzięki wieloletniej współpracy naukowców z Francji, Polski i Włoch udało się przekształcić jądro pobranej od owcy komórki – fibroblastu – w plemnik w ciągu zaledwie 48 godzin - poinformowała PAP prof. Grażyna Ptak z Krakowa.

Najpopularniejsze

  • 12.12.2025. Uczestnicy gali wręczenia nagród XXI edycji ogólnopolskiego konkursu Popularyzator Nauki, 12 bm. w Centrum Prasowym PAP w Warszawie. Spośród 24 finalistów wyłoniony został zwycięski naukowiec, animator, instytucja, zespół i przedstawiciel mediów, popularyzujący naukę. Kapituła wskazała także laureata nagrody głównej i dwóch wyróżnień. Konkurs Popularyzator Nauki organizowany jest przez serwis Nauka w Polsce, wydawany przez Fundację Polskiej Agencji Prasowej. PAP/Albert Zawada

    Zespół Festiwalu Nauki w Warszawie z Nagrodą Główną konkursu Popularyzator Nauki

  • W ocieplającym się klimacie niedźwiedzie zmieniają menu

  • Poligamia sprzyjała udomowieniu psów

  • Rząd przyjął projekt ustawy dot. zapomóg dla doktorantów

  • Prof. Ignatowicz: niektóre gatunki owadów przez wieki miały reputację złowieszczych

  • Fot. Adobe Stock

    Mieszanka trzech składników odżywczych łagodzi objawy autyzmu u myszy

  • Składnik czekolady może opóźniać starzenie

  • Badanie USG ujawnia powikłania po kosmetycznych wypełniaczach

  • Naukowcy: technika szczotkowania zębów ważniejsza od drogich szczoteczek

  • Korzystanie z social mediów zakłóca koncentrację uwagi u dzieci

Fot. Adobe Stock

Psycholożka: nasze decyzje zakupowe mogą zależeć od zapachów, nastroju i emocji

Przed świętami marki intensyfikują działania, których celem jest wywołanie odpowiedniego nastroju u klientów. Według dr Marty Rokosz z Uniwersytetu Wrocławskiego jedną ze stosowanych technik oddziaływania jest wykorzystanie zapachów, które uruchamiają pamięć emocjonalną i wpływają na sposób podejmowania decyzji.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera