Nowatorskie projekty technologiczne czekają na głosy internautów
250 projektów technologicznych, w tym 57 z Polski, jest prezentowanych na platformie closertopeople.com. Ich twórcy mają szansę na międzynarodową promocję i doradztwo biznesowe. Do końca lutego na swoje ulubione pomysły mogą głosować internauci.
"Bringing tech&science closer to people” to międzynarodowa kampania edukacyjna organizowana wspólnie przez Fundację Centrum Innowacji i Komercjalizacji Technologii (CIKT) oraz platformę Internest, wspierana przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz partnerów z niemal całego świata. Kampania otrzymała też międzynarodowy patronat UNESCO.
Organizatorzy kampanii otrzymali ponad 650 zgłoszeń z całego świata. Spośród nich wybrali 250 najciekawszych, o których można przeczytać na stronie www.closertopeople.com. W tej grupie znalazło się także blisko 60 pomysłów polskich innowatorów, inżynierów, naukowców, przedsiębiorców.
Latający robot odporny na kolizje, technologia przetwarzania CO2 w materiał konstrukcyjny, terapia fibroblastami, głębokie uczenie w cyberbezpiezpieczeństwie to tylko niektóre z innowacji popularyzowanych w ramach kampanii. Każdy z projektów prezentowany jest w atrakcyjny wizualnie, zrozumiały sposób przedstawiający problem i proponowane rozwiązanie, jego przewagi konkurencyjne, sposób działania i inne informacje.
Niektóre nie są jeszcze znane szerokiemu gronu odbiorców, inne zdążyły już zyskać rozgłos. O wielu z nich można przeczytać również na stronie serwisu Nauka w Polsce. Wśród tych ostatnich znalazł się np.: projekt naukowców z Politechniki Warszawskiej, którzy pracują nad syntetyczną krwią - substytutem tej ludzkiej czy B-Droid - pierwsze na świecie autonomiczne urządzenie latające, które może zapylać rośliny. W gronie prezentowanych już technologii znalazły się również: Pregnabit - przenośne urządzenie umożliwiające samodzielne zbadanie m.in. akcji serca dziecka w brzuchu matki; MySpiroo - przenośny spirometr łączący się bezprzewodowo z aplikacją na smartfonie. Na platformie prezentowany jest również eksperyment Frede, w ramach którego studenci z Wrocławia badali jak szybko w kosmosie z freonu uwalnia się chlor oraz pomysł innowacyjnych materiałów włókienniczych, zabezpieczających przed podsłuchami czy uniemożliwiających kradzież danych ze smartfona.
Swoje ulubione inicjatywy do końca lutego mogą wybierać też zarejestrowani na stronie internauci. Każdy odwiedzający może oddać 10 głosów na 10 projektów, po 1 w każdej kategorii. Swoje typy można wskazywać w kategoriach: transport i mobilność; materiały i produkcja; elektronika; IoT i IoE; wirtualna rzeczywistość; technologie komunikacyjne; nauki przyrodnicze i ochrona zdrowia; energetyka i paliwa; bezpieczeństwo; FinTech.
1 marca opublikowana zostanie lista dziesięciu zwycięzców, wybranych przez międzynarodową społeczność. Tego dnia ogłoszone zostaną również projekty, które będą mogły zaprezentować się podczas Pioneers Festival w Austrii, Hannover Messe w Niemczech i IMPACT CEE w Polsce.
Dzięki zaangażowaniu ponad 70 lokalnych i międzynarodowych partnerów m.in. UNESCO, kampania obejmuje ok. 100 krajów. Partnerzy pomogą organizatorom w wyselekcjonowaniu najbardziej innowacyjnych i najciekawszych projektów z poszczególnych regionów oraz w dotarciu z wiedzą o objętych kampanią projektach do społeczności w poszczególnych regionach świata.
Serwis Nauka w Polsce - Polskiej Agencji Prasowej jest jednym z patronów medialnych inicjatywy.
PAP - Nauka w Polsce
ekr/ agt/
Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.