Dobre wyniki w nauce w liceum mają wpływ na zdrowie człowieka w całym jego dorosłym życiu - donoszą naukowcy z University of Wisconsin-Madison. <br /><br />
Herd, wraz z zespołem naukowców, wzięła pod lupę 10 tys. uczniów z liceum w Wisconsin z roku 1953. Przez ostatnie 53 lata wracała do absolwentów tej szkoły sześciokrotnie, za każdym razem zadając im pytania o pracę, życie, rodzinę oraz zdrowie. Do uzyskania wymiernych wyników przeanalizowano wyniki w nauce, osobowość, cechy psychologiczne oraz aktualny stan zdrowia badanych - czytamy w eScienceNews.
Naukowcy wciąż szukają odpowiedzi na pytanie: co jest właściwie przyczyną takiej zależności. Istotnym elementem może być na przykład to, jaka wiedza była wpajana uczniom w danej szkole. Na konkretne wnioski trzeba jednak jeszcze poczekać.
Opis projektu opublikowano w grudniowym "Journal of Health and Social Behavior". NIC
PAP - Nauka w Polsce
krf/bsz
Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.