<strong>Studenci Szkoły Głównej Handlowej zwyciężyli w europejskim konkursie Online Marketing Challenge organizowanym przez Google</strong>. Polacy pokonali 2187 zespołów z 57 krajów.
W ramach konkursu musieli nawiązać współpracę z lokalną firmą i opracować dla niej skuteczną kampanię marketingową w internecie. Studenci z Polski podjęli się promocji firmy sprzedającej soczewki kontaktowe.
Wszystkie zespoły uczelniane otrzymały ekwiwalent 200 USD z przeznaczeniem na reklamę w programie Google AdWords. Konieczne było przygotowanie strategii, przeprowadzenie kampanii, przeanalizowanie wyników i przedstawienie firmie rekomendacji działań w przyszłości.
Zespoły miały trzy tygodnie na zaprojektowanie i wdrożenie strategii, a następnie przesłanie raportu o kampanii do międzynarodowego jury. W jego składzie znaleźli się przedstawiciele renomowanych uczelni na świecie. Specjalny algorytm Google stworzył ranking 150 czołowych zespołów z całego świata, uwzględniający efekty kampanii poprzez zwiększenie: liczby kliknięć prowadzących do witryny i aktywności na stronie. Wśród 15 najlepszych zespołów, których projekty poddano ocenie jury, znalazły się aż dwa zespoły z SGH.
Konkurs jest ćwiczeniem odbywającym się w ramach zajęć na uczelni, umożliwiającym studentom zdobycie praktycznego doświadczenia w zakresie reklamy internetowej.
"Jestem bardzo dumny z sukcesu naszych studentów. Zajęcie pierwszego miejsca w Europie jest praktycznym sprawdzianem ich umiejętności. Dzięki umiejętnie zaplanowanej i przeprowadzonej kampanii, przy niewielkim budżecie udało im się w krótkim czasie zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie sprzedawcy o ponad 30 proc." - powiedział Marcin Dudek, opiekun zwycięskiego zespołu.
Konkurs Online Marketing Challenge jest obecnie jednym z największych na świecie konkursów uniwersyteckich - w rywalizacji udział wzięło 2187 zespołów z 57 krajów. 12 miesięcy temu, w pierwszej edycji, 1607 zespołów reprezentowało 47 państw.
PAP - Nauka w Polsce, Ewelina Krajczyńska
bsz
Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.